نسخه جدید وانت آریسان به زودی راهی بازار خواهد شد

0 953

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی نسخه جدید وانت آریسان را در کارخانه خراسان بر روی خط تولید قرار خواهد داد و به این ترتیب احتمالا این وانت در آینده‌ای نزدیک راهی بازار خودرو کشورمان خواهد شد. این وانت با نام آریسان ۲ شناخته خواهد شد.

پیش از این نمونه‌هایی از آریسان ارتقایافته در محوطه کارخانه ایران‌خودرو در خراسان دیده شده بود و به همین جهت نیز پیش‌بینی می‌شود که این خودرو راه کوتاهی تا عرضه نهایی در بازار داشته باشد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت نهایی و زمان عرضه این وانت در دسترس نیست.

آریسان ۲ چه مشخصاتی دارد؟

نسخه جدید وانت آریسان یا همان آریسان ۲ به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است که می‌تواند قدرتی نزدیک به ۱۰۳ اسب‌بخار و گشتاوری ۱۵۷ نیوتن‌متری را تولید کند. خروجی قوای محرکه آریسان ۲ در حدود ۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور نسبت به آریسان ۱ بیشتر است.

این وانت قابلیت دوگانه‌سوز شدن را به صورت استاندارد دارد و قرار است که مخزن CNG نیز بر روی آن نصب شود. ضمنا ظرفیت مخزن بنزین در آریسان ۲ در حدود ۱۰ لیتر کاهش و ظرفیت مخزن CNG حدوداً ۵ لیتر افزایش خواهد یافت.

آریسان جدید به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز بوده و سیستم انتقال قدرت آن دیفرانسیل جلو است. این در حالی است که در نسخه قبلی آریسان سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بود.

آریسان ۲ چه امکاناتی دارد؟

ایران‌خودرو هنوز به صورت رسمی امکانات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی نسخه جدید آریسان را اعلام نکرده است اما این وانت در گروه محصولات اقتصادی ایران‌خودرو قرار داشته و احتمالا دو کیسه هوا، ترمز دیسکی و کاسه‌ای عقب، رینگ فولادی، ترمز ABS و EBD، شیشه‌های برقی، سیستم پخش بلوتوث، فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه دستی از امکانات پایه آن خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.