چانگان‌های وارداتی سایپا بالاخره روانه بازار می‌شوند

0 959

عرضه چانگان CS35 پلاس سایپا از هفته آینده آغاز می‌شود. شورای عالی رقابت در خردادماه، قیمت پایه این خودروها را مشخص کرده و حالا سایپا با انتشار اطلاعات دقیق، قیمت نهایی خودروهای چانگان را اعلام کرده است.

طبق تصمیم شورای عالی رقابت، قیمت هر دستگاه خودروی چانگان CS35 پلاس در تیپ ۲ به‌محض خروج از درب کارخانه ۹۲۴ میلیون و ۱۴ هزار تومان است. از طرف دیگر، تیپ ۳ این خودرو با ارزشی حدود ۹۸۱ میلیون و ۴۹ هزار تومان از درب کارخانه خارج می‌شود.

البته عرضه چانگان CS35 پلاس با قیمت درب کارخانه اتفاق نمی‌افتد، بلکه هزینه‌های جانی مثل بیمه شخص ثالث، مالیات نقل و انتقال، عوارض شماره‌گذاری و … به آن اضافه می‌شود.

با احتساب هزینه‌های جانبی، چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ با قیمت نهایی ۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان، و چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ با قیمت نهایی ۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

چانگان CS35 پلاس به موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۵۸ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن متر می‌رسد. تیپ‌های ۲ و ۳ از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی با یکدیگر تفاوت دارند

اگرچه هزینه بیمه شخص ثالث برای تیپ ۲ و ۳ چانگان CS35 Plus یکسان است، اما مالیات نقل و انتقال، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و همین‌طور مالیات و عوارض ارزش‌افزوده برای دو خودرو فرق می‌کند.

جزئیات دقیق هزینه‌های جانبی

هزینه‌های جانبی/ خودرو تیپ ۲ چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ چانگان CS35 پلاس
قیمت پایه ۹،۲۴۰،۱۴۰،۴۳۸ ریال ۹،۸۱۰،۴۹۷،۰۷۱ ریال
بیمه شخص ثالث ۵۰،۴۴۸،۵۲۵ ریال ۵۰،۴۴۸،۵۲۵ ریال
مالیات نقل و انتقال ۱۸۴،۸۰۲،۸۰۹ ریال ۱۹۶،۲۰۹،۹۴۱ ریال
مالیات شماره‌گذاری ۸۳۱،۶۱۲،۶۳۹ ریال ۸۸۲،۹۴۴،۷۳۶ ریال
مالیات ارزش‌افزوده ۸۳۱،۶۱۲،۶۳۹ ریال ۸۸۲،۹۴۴،۷۳۶ ریال
سایر خدمات ۵،۵۷۵،۶۰۰ ریال ۵،۵۷۵،۶۰۰ ریال
روندی ۲۶۵۱ ریال ۶۱۰ ریال
قیمت فروش ۱۱،۱۴۴،۱۹۰،۰۰۰ ریال ۱۱،۸۲۸،۶۲۰،۰۰۰ ریال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.