حذف فرایند قرعه‌کشی از سامانه یکپارچه تخصیص صحت ندارد

0 1,761
به‌تازگی شایعات متعددی مبنی بر حذف فرایند قرعه کشی از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بر سر زبان‌ها افتاده که گفته می‌شود صحت ندارد. مشکلات امنیتی و فنی متعددی در فرایند قرعه‌کشی شناسایی شده که باید حل شوند اما حذف کلی این فرایند کذب محض است.

علیرغم ادعای مجری طرح‌های فروش اینترنتی، ظاهرا متخصصان امنیتی نتوانسته‌اند رویه قرعه‌کشی را به‌نحو احسن در سامانه یکپارچه فروش پیاده‌سازی کنند. نقاط ضعف متعدد باعث شده قرعه‌کشی به‌طور موقت در این سیستم غیرفعال و تعطیل شود.

این خبر مجددا شایعات مربوط به باندبازی و نفوذ عوامل خرابکار به سیستم یکپارچه فروش را تقویت کرده است و حالا نمی‌توان توجیه قابل‌قبولی را برای رد این شایعات ارائه کرد.

به‌هرحال، با توجه به اهمیت و حساسیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و همین‌طور عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و ایمنی مناسب، قرعه‌کشی فعلا به حالت تعلیق درآمده تا اصلاحات لازم روی آن اعمال شود. این فرایند تا زمانی که توسط یکی از آزمایشگاه‌های معتبر تحت نظارت مرکز افتا مورد تأیید قرار نگیرد، فعال نخواهد شد.

ناگفته نماند که بر اساس گفته‌های متخصصین حوزه، حذف فرایند قرعه‌کشی از سامانه یکپارچه تخصیص در مقطع فعلی امکان‌پذیر نیست و مسئولین نیز تأکید دارند که این شایعه صحت ندارد چراکه باید میزان عرضه و تقاضای خودرو در بازار به حالت تعادل نزدیک شود. البته طرح‌های فروش مختلفی تا پایان شهریورماه بدون انجام قرعه‌کشی ارائه می‌شوند و وزیر صمت وعده داده تا پایان سال جاری، این فرایند را از سیستم فروش خودرو حذف خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.