اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مجوز ۵ ساله واردات خودرو ابلاغ شد

پس از عبور از فراز و نشیب‌های بسیار در چند ماه اخیر، رئیس مجلس بالاخره با ابلاغ مجوز ۵ ساله واردات خودرو وزارت صمت را ملزم به تنظیم و تصویب آیین‌نامه کرد.

با به پایان رسیدن اردیبهشت‌ماه سال جاری، قانون منع واردات خودرو با تمام پیامدهای ناگوار برای صنعت خودروسازی داخلی کشور به‌طور کامل لغو شد. پس از کش و قوس‌های فراوان و کسب رضایت از مجمع تشخیص مصلحت نظام، بالاخره تصمیم بر این شد که دولت وظیفه واردات خودرو را بر عهده گیرد.

ابلاغ مجوز ۵ ساله واردات خودرو یک گام بزرگ در راستای شروع مجدد فرایندی است که ضرورت آن جهت ارتقای سطح کیفی صنعت خودروسازی کشور، بارها توسط مسئولین و نهادهای مختلف مورد تأکید قرار گرفته است.

واردات خودرو بدون شک مزایای متعددی به‌همراه دارد؛ ایجاد تعادل در بازار با کاهش اختلاف بین عرضه و تقاضا، کنترل بیشتر روی قیمت خودروها، ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت محصولات و درنهایت کسب رضایت عموم مردم و حفاظت از جان و مال آن‌ها از جمله اهداف اصلی این پروسه به حساب می‌آیند.

الزامات و تکالیف جدیدی نیز جهت ارتقای خودروهای تولیدی ابلاغ شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شماره‌گذاری خودروها تنها به شرط تأیید سازمان ملی استاندارد و لزوم اعلام شفاف قیمت تمام‌شده به شورای رقابت اشاره کرد.

/blog/news-notification-5-year-car-import-license/amp/
اخبار واردات خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید