شماره‌گذاری برای خودروهای پلاک موقت انجام نمی‌شود

0 1,750
فضای مجازی اخیرا مملو از تبلیغات رنگارنگ جهت خرید و فروش خودروهای دارای پلاک گذر موقت با قیمت پایین شده است. بسیاری افراد با تصور داشتن ماشین‌های لوکس و ارزان‌قیمت، جذب این نوع تبلیغات می‌شوند، غافل از این که شماره‌گذاری برای خودروهای پلاک موقت صورت نمی‌گیرد.

واردکنندگان خودروی پلاک موقت، حق فروش و واگذاری ماشین به فرد دیگری را ندارند، و تنها خود مجاز به رانندگی با وسیله نقلیه هستند، آن‌هم در یک مدت معلوم. مدت تردد ماشین‌های پلاک موقت در ایران محدود است و پس از اتمام آن، خودرو باید به خارج بازگردانده شود.

از آنجا که شماره‌گذاری برای خودروهای پلاک موقت انجام نمی‌شود و مالکیت قطعی در اختیار راننده نیست، هرگونه اقدام برای نقل و انتقال ماشین‌های پلاک موقت ممنوع بوده و نباید فریب افراد کلاهبردار را خورد.

افراد یا شرکت‌های شیاد با ثبت قرارداد و وعده تحویل هم‌زمان با پلاک ملی بعد از یک ماه از پرداخت وجه (یا پیش‌پرداخت)، خودروهای پلاک موقت را به خریداران ساده‌لوح می‌فروشند. ولی ارائه رسید با سربرگ شرکت مربوطه یا حتی تحویل چک معادل با ارزش خودرو، به معنی قانونی بودن این فرایند نیست. گفته می‌شود در صورت مشاهده چنین معاملاتی باید در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.