هشدار مالیاتی به مالکین خودروهای میلیاردی

0 2,296
سازمان امور مالیاتی به‌تازگی به فرصت پرداخت مالیات خودروهای میلیاردی اشاره کرده است. مالکین خودروهایی با مجموع قیمت حداقل یک میلیارد تومان تا یک ماه فرصت دارند نسبت به پرداخت مالیات مربوطه اقدام کنند.

آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات از خودروهای سواری و وانت در تیرماه سال جاری ابلاغ شد. طبق این آیین‌نامه، خودروهای زیر یک میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند. ولی مالکین خودروهای لوکس که برگ اجرایی پرداخت مالیات برای آن‌ها صادر شده، حداکثر تا یک ماه وقت دارند نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

با توجه به اعلام فرصت پرداخت مالیات خودروهای میلیاردی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، دارندگان این خودروها بهتر است هر چه سریع‌تر به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کرده و مالیات مربوطه را پرداخت کنند.

در صورت کوتاهی و قصور در پرداخت مالیات خودرو، سازمان امور مالیاتی مجاز به توقیف دارایی‌های منقول و غیرمنقول مؤدی مساوی با کل بدهی به علاوه ۱۰ درصد آن به‌عنوان هزینه خواهد بود.

طبق متن آیین‌نامه اجرایی، نرخ مالیات سالانه برای خودروهای با ارزش ۱ الی ۱٫۵ میلیارد تومان، برابر با ۱ درصد است. مالک ماشین‌های گران‌تر با قیمت ۱٫۵ الی ۳ میلیارد تومان ملزم به پرداخت مالیات ۲ درصد هستند. اگر قیمت خودرو بین ۳ الی ۴٫۵ میلیارد تومان باشد، آنگاه مالکین باید جهت پرداخت مالیات ۳ درصدی و واریز آن به حساب دولت اقدام کنند. خودروهای گران‌تر از ۴٫۵ میلیارد تومان نیز مشمول پرداخت مالیات ۴ درصدی می‌شوند.

ناگفته نماند، افرادی که به مالیات تعیین‌شده توسط سازمان امور مالیاتی اعتراض دارند، باید به سامانه my.tax.gov.ir مراجعه کرده و با ثبت گزینه «عدم پذیرش» اعتراض خود را اعلام کرده و منتظر بمانند تا درخواست آن‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

متن اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور را در ادامه مشاهده می‌کنید:

«پیرو اعلام مالیات مالکان خودروهای با مجموع ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در اجرای حکم بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، برگ اجرایی وصول مالیات مذکور برای مالکان خودروهای یادشده که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نکرده‌اند صادر و از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir به آنها ابلاغ و از طریق پیامک نیز اطلاع‌رسانی شده است؛ لذا این اشخاص حداکثر یک ماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. در غیر این صورت از طریق عملیات اجرایی و توقیف و بازداشت اموال اعم از منقول و غیرمنقول نسبت به وصول مالیات و ده درصد آن به‌عنوان هزینه اقدام خواهد شد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.