افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو به چه صورت است؟

1 9,560

اگر قصد دارید در طرح‌های فروش یا قرعه‌کشی شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو شرکت کنید، باید حساب وکالتی داشته باشید و مبلغی تعیین‌شده را به این حساب واریز کنید. اما نحوه افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از این دو خودروساز اصلی کشور چگونه است؟

برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو ابتدا باید به بانک‌های طرف قرارداد با این دو خودروساز مراجعه کنید. ایران‌خودرو با بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات و سپه کار می‌کند، حال‌آنکه سایپا با بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین طرف قرارداد است.

در صورت داشتن حساب کوتاه‌مدت در هر یک از بانک‌های معرفی‌شده، می‌توانید این حساب را تبدیل به حساب وکالتی کنید. در حقیقت حساب وکالتی همان حساب کوتاه‌مدت است و سود سپرده کوتاه‌مدت به آن تعلق می‌گیرد.

افتتاح حساب وکالتی برای خرید ماشین از ایران‌خودرو

البته نحوه افتتاح حساب وکالتی برای خرید محصول از ایران‌خودرو و سایپا اندکی متفاوت است. برای ایجاد حساب وکالتی برای خرید ماشین از ایران‌خودرو، ابتدا باید به یکی از بانک‌های معرفی‌شده رفته و پس از تبدیل حساب کوتاه‌مدت به حساب وکالتی یا ایجاد حساب جدید وکالتی، مبلغی معادل ۹۰ میلیون تومان را به این حساب واریز کنید. حداکثر سه روز پس از افتتاح حساب می‌توانید با ورود کد کاربری و کلمه عبور، وارد صفحه ثبت نام شده و نسبت به خرید خودرو اقدام کنید.

افتتاح حساب وکالتی برای خرید ماشین از سایپا

به‌منظور افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از سایپا نیز می‌بایست به یکی از بانک‌های طرف قرارداد مراجعه و نسبت به تبدیل حساب کوتاه‌مدت به حساب وکالتی اقدام کنید. اما برخلاف قیود ایران‌خودرو، نیازی به واریز ابتدایی ۹۰ میلیون تومان به حساب وکالتی نیست. در عوض پس از افتتاح حساب و پیش از شروع فرایند فروش، سایپا مبلغی را برای واریز به حساب وکالتی تعیین می‌کند. اگر واریز پول در فرصت تعیین‌شده توسط سایپا صورت نگیرد، نمی‌توانید در فرایند ثبت نام خرید خودرو شرکت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ایران‌خودرو تنها برای متقاضیان عادی، افتتاح حساب وکالتی را الزامی کرده است. یعنی مادران دارای حداقل دو فرزند و مالکین خودروهای فرسوده نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. گوهری
    گوهری می گوید

    سلام. برای ثبت نام ایران‌خودرو .اگر حاب وکالتی برای درشرکت خددرو سازی باشه بازم میشه ثبت نام کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.