اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

چه نهادی بند آزادسازی واردات را از بودجه امسال حذف کرد؟

بررسی چرایی و چگونگی حذف بند آزادسازی واردات از بودجه سال جاری

علی‌رغم توجهیات و تلاش مسئولین، بند واردات خودروهای سواری در نهایت از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شد اما مقصر حذف این بند کیست؟

مسلما شما نیز کنجکاو هستید که بدانید چنین تصمیم مهمی به چه علت گرفته شده و مقصر اصلی حذف بند واردات خودروهای سواری از بودجه سال ۱۴۰۱ کدام نهاد است؟

از همان ابتدای کار بررسی لایحه بودجه، نمایندگان مجلس تصمیم‌گیری درباره موارد ابهام‌زا (از جمله ورود خودروهای سواری) را بر عهده هیأت رئیسه مجلس و هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق گذاشتند.

از طرفی هم اعضای هیأت عالی نظارت، شدیدا با ورود خودروهای سواری مخالف بودند. پس برخی نمایندگان مجلس با علم بر این موضوع پیش از نهایی شدن متن بودجه سعی کردند تا رضایت این هیأت را در خصوص ورود خودروهای سواری جلب کنند. هیأت عالی نظارت تأکید داشت که حتی ورود یک خودروی سواری به ضرر تولید و در تضاد با سیاست‌های کلی نظام است! پس مذاکره نمایندگان مجلس با آن‌ها به نتیجه مثبتی نرسید.

هیأت رئیسه مجلس از مخالفت قطعی هیأت عالی نظارت آگاه شد و می‌دانست که در صورت حفظ بند واردات خودروهای سواری، لایحه بودجه ۱۴۰۱ به این زودی‌ها تصویب نمی‌شود. بنابراین تصمیم گرفت با حذف بند واردات خودروهای سواری، متن نهایی بودجه را برای شورای نگهبان ارسال کند.

شورای نگهبان نیز به بررسی متن پرداخت و چون شکایتی از سوی هیأت عالی نظارت دریافت نکرد، متن بودجه ۱۴۰۱ را مورد تأیید قرار داد و قضیه به پایان رسید. بنابراین نه مجلس شورای اسلامی، نه شورای نگهبان، نه مجلس تشخیص مصلحت نظام، بلکه مقصر اصلی حذف بند واردات خودروهای سواری همان هیأت رئیسه مجلس است که نمی‌خواست معطل بودجه بماند!

/blog/news-operator-delete-clause-import-cars-budget-1401/amp/
اخبار واردات خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید