مخالفت مدیرعامل بهمن‌موتور با روند قرعه‌کشی در سیستم فروش یکپارچه

0 2,476
مخالفت مدیرعامل بهمن‌موتور با روند قرعه‌کشی یکی از عناوین مهم خبری است که علنا بیهودگی این فرایند و لزوم حذف آن از سیستم فروش یکپارچه خودرو را مورد تأکید قرار می‌دهد.

مدیرعامل بهمن‌موتور معتقد است که قرعه‌کشی، تأثیر مثبتی در رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده واقعی ندارد، ولی به هر حال تابع قوانین است.

اختلاف فاحش بین عرضه و تقاضا در بازار امروزی باعث می‌شود دلالان با هر دستاویزی قیمت خودروها را افزایش دهند. سامانه فروش یکپارچه و مسدود شدن روش‌های دیگر فروش، بهانه خوبی برای آن‌ها است.

با راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش، خودروسازهای دولتی و خصوصی از جمله بهمن‌موتور ملزم به فروش محصولات در این بستر مشترک شده‌اند. به بیان بهتر، پیش‌فروش، فروش یا فروش فوق‌العاده خودروها از این پس تنها از طریق سامانه یکپارچه فروش صورت می‌گیرد و هر کانال دیگری غیرقانونی قلمداد می‌شود.

به گفته وزیر صمت، هدف این سامانه فراهم کردن شرایط مساوی و منصفانه برای شرکت‌های مختلف جهت فروش خودروها و از همه مهم‌تر، افزایش شفافیت در روند عرضه آن‌ها است.

با این وجود، سامانه فروش متمرکز یک ایراد بزرگ دارد، و آن فعال بودن رویه قرعه‌کشی است. مخالفت مدیرعامل بهمن‌موتور با روند قرعه‌کشی واکنش چندان عجیبی نیست، چون بسیاری از مسئولین و نهادهای مختلف، از جمله شخص وزیر صمت، بارها این فرایند را به باد انتقاد گرفته‌اند. با این حال، نه‌تنها تاکنون اقدامی برای حذف قرعه‌کشی صورت نگرفته، بلکه شاهد اجرای آن در سیستم یکپارچه فروش هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.