وزیر صمت: با وجود اینکه مخالفیم، ولی اگر واردات خودرو قانونی شود اجرا می‌کنیم

0 735
هفته گذشته وزیر صمت ضمن ابراز مخالفت با طرح آزادسازی واردات خودرو گفت: «تراز تجاری کشور فعلا متعادل نیست و به همین جهت نیز ما تا زمان مثبت شدن تراز تجاری صادرات غیر نفتی با آزادسازی واردات خودرو مخالف هستیم چراکه در نهایت سبب ایجاد تورم شده و به ضرر کل جامعه است.»

حالا رضا فاطمی امین در جدیدترین مصاحبه‌ترین خود عنوان کرده است که با وجود مخالفت با آزادسازی واردات خودرو در صورت تصویب نهایی این طرح، وزارتخانه صمت مکلف به اجرا بوده و از قانون پیروی خواهد کرد.

مخالفان با طرح آزادسازی واردات خودرو معتقد هستند که در صورت اجرایی شدن طرح آزادسازی واردات خودرو حجم زیادی از منابع ارزی کشور درگیر این طرح شده و به همین جهت نیز قیمت ارز در بازار آزاد افزایش خواهد یافت.

اتفاقا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از جمله دلایل مخالفت خود با طرح مذکور را بالا رفتن قیمت دلار دانسته و معتقد است که این کار در نهایت سبب ایجاد تورم شده و به ضرر کل جامعه است.

وزیر صمت در زمان اعلام مخالفت خود با طرح آزادسازی واردات خودرو عنوان کرده بود که در شرایط عادی اگر کشور صادرات غیرنفتی مناسبی داشته باشد و تراز تجاری در این خصوص مثبت باشد، واردات خودرو می‌تواند سبب ایجاد رقابت و افزایش کیفیت در بازار شود اما تا آن زمان پیاده‌سازی این طرح  چالش‌برانگیز خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.