دولت و مجلس به‌دنبال افزایش قیمت بنزین نیستند

0 838
با توجه به گفته‌های یکی از اعضای کمیسیون انرژی، دولت و مجلس به‌دنبال افزایش قیمت بنزین نیستند و طرح مطرح‌شده از جانب دولت صرفا در راستای توزیع عادلانه یارانه بنزین است.

به‌تازگی طرح پیشنهادی از سوی دولت مطرح شده است که مطابق با آن سهمیه بنزین به‌جای اختصاص به خودروها به افراد اختصاص خواهد یافت. این طرح در خصوص شهرهای قشم و کیش مطرح شده و در صورت اجرای موفق در این دو شهر احتمالا به‌مرور در کل کشور اجرا خواهد شد.

همین موضوع سبب شده است که زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین به گوش برسد. اما مسئولین تأکید دارند که دولت و مجلس به‌دنبال افزایش قیمت بنزین نیستند و شایعات مطرح‌شده در این خصوص کذب محض است.

هادی بیگی‌نژاد در این خصوص گفت: «در خصوص افزایش قیمت بنزین هیچ بحثی نه در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نه در سایر کمیسیون‌های مجلس مطرح نشده است. مجلس و دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارند. اما دولت برای عادلانه کردن توزیع یارانه سوخت تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کرده است.»

وی در ادامه توضیح داد: «در حال حاضر اگر فردی خودرو نداشته باشد یارانه بنزین نیز دریافت نمی‌کند. دولت به‌دنبال آن است که مقدار معینی بنزین یارانه‌ای را توزیع کرده تا به سرپرست خانوارهایی که خودرو ندارند نیز یارانه بنزین داده شود. اینگونه افرادی که خودرو دارند و افرادی که خودرو ندارند هر دو از یارانه بنزین بهره‌مند می‌شوند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.