خلافی خودرو را فقط از درگاه‌های مورد تایید پلیس پرداخت کنید

آپ و قبضینو مورد تایید نیست

0 1,414
رئیس پلیس راهور ناجا به هموطنان توصیه کرد که جریمه‌های رانندگی خود را تنها از درگاه‌های معتبر مورد تایید پلیس پرداخت نمایند.

سردار هادیانفر در این خصوص گفت: «به هموطنان توصیه می‌کنیم که جریمه‌های رانندگی خود را تنها از طریق درگاه‌های مجاز مورد تایید پلیس همچون درگاه راهور ۱۲۰ یا‌ ATM و یا درگاه بانک‌های معتبر پرداخت نمایند.»

گفتنی است علاوه‌بر دستگاه‌های ATM، بانک‌ها و سایت راهور ۱۲۰، بعضی از شرکت‌های خصوصی نیز خدمات مرتبط با پرداخت جریمه‌های رانندگی را ارائه می‌دهند که البته تعدادی از این شرکت‌ها مورد تایید پلیس نبوده و توصیه می‌شود از خدمات آن‌ها استفاده نشود.

سرداد هادیانفر در خصوص نحوی فعالیت این شرکت‌ها گفت: «شرکت‌های خصوصی از طریق ارائه خدمات کسب درآمد دارند و به همین جهت نیز جریمه‌های پرداختی توسط مردم را نزد حساب بانکی خود نگه داشته و پس از چند روز و با بهره بردن از سود این جریمه‌ها، آن‌ها را به حساب خزانه دولت واریز می‌کنند. ما دسترسی این شرکت‌ها به سامانه پرداخت خلافی خود را قطع کرده‌ایم و به مردم توصیه می‌کنیم جریمه خود را از طریق آنها پرداخت نکنند، این درگاه ها مورد تایید پلیس راهور نیست.»

گفتنی است جرایم رانندگی جزء دیون دولتی بوده و باید به حساب خزانه واریز شوند. بانک‌های مسئول در این حوزه باید بلافاصله پس از دریافت جریمه‌ها آن‌ها را به حساب خزانه واریز کنند. در این حالت اعلام وصول خزانه به صورت سیستمی به پلیس داده شده و افرادی که نسبت به پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کرده‌اند می‌توانند به راحتی از خدمات مورد نیازشان بهره ببرند.

پیش از این گزارش‌هایی به گوش می‌رسید که تعدادی از شهروندان از طریق یک سری اپلیکیشن خاص نسبت به پرداخت جریمه خودرو خود اقدام کرده، اما پس از گذشت چند روز همچنان خودروی آن‌ها خلافی داشته و امکان دسترسی آن‌ها به خدماتی مختلفی همچون خدمات ارائه شده در مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری وجود نداشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.