رئیس پلیس راهور: خودروهای شیشه دودی همچنان جریمه خواهند شد

0 998
پلیس راهور می‌گوید اگر شیشه دودی سبب شود که درون فضای خودرویی از فاصله ۳ متری مشخص نباشد راننده خودرو مشمول جریمه خواهد شد.

حتی طبق قانون وجود برچسب شیشه دودی کمرنگ (۴۰ درصدی) برای شیشه عقب خودروها غیرمجاز است و برای خودروهایی مجهز به چنین برچسب‌هایی در شیشه، عقب برگ معاینه فنی صادر نمی‌شود.

حالا اما دیوان عدالت اداری، ایرادی به جرایم رانندگی منتسب به شیشه دودی گرفته و تاکید کرده است که تعیین فاصله ۳ متری برای تشخیص راننده و سرنشین ملاک و معیار نمی‌باشد و در صورت احراز تخلف، صدور قبض کفایت می‌کند و رفع اثر شیشه دودی الزام ندارد.

رئیس پلیس راهور اما معتقد است که مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد جریمه خودروهای شیشه دودی در خصوص فاصله این خودروها بوده و این فاصله سه متری است که دیگر ملاک نیست.

گفته می‌شود تشخیص جرم‌پذیری شیشه دودی، مربوط به تشخیص مامور پلیس است و مبنا فرد است. شیشه‌های دودی درصدهای مختلفی دارند و پلیس با همه انواع آن مخالف نیست و آن را جرم نمی‌داند.

سیدکمال هادیانفر در این خصوص گفت: «آنچه که دیوان باطل کرده است، مربوط به رفع اثر است، یعنی اینکه دیگر در همان محل نباید برچسب برداشته شود که ما هم موافق هستیم. البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، باید هنگام ترخیص شیشه را نیز اصلاح کند.»

گفتنی است پلیس این اختیار و آزادی عمل را دارد که به دفعات راننده‌ای را به دلیل استفاده از شیشه دودی جریمه کند و این فاصله زمانی می‌تواند بین دو چهارراه رخ دهد.

مطابق قانون جریمه استفاده از شیشه‌های دودی غیرمتعارف خودروها برابر با ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کلان‌شهرها و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دیگر شهرهاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.