اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

انتظار مشتریان برای تحویل خودرویی با موتور اسقاطی

این‌طور که به نظر می‌رسد، مدارک و مستندات مربوط به هزینه تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به‌طور کامل برای نهادهای قیمت‌گذار ارسال شده و ایران‌خودرو منتظر اعلام قیمت از سوی آن‌هاست. به‌محض قیمت‌گذاری، خودروها به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

استفاده از موتور TU3 در پژو ۲۰۷ انتقادهای بسیاری به همراه داشته و برخی آن را توهین به مشتری می‌دانند. موتور TU3‌ همان پیشرانه به‌کاررفته در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که به دلایل مختلف، دیگر روی خط تولید قرار ندارد. اما ظاهرا ایران‌خودرو تمایلی به دست کشیدن از این موتور قدیمی ندارد و روح عقب‌افتاده ۲۰۶ را در محصول جدید خود دمیده است.

عرضه پژو ۲۰۷ با موتور TU3 موجب کاهش هزینه تمام‌شده تولید این محصول می‌شود. به نظر می‌رسد ایران‌خودرو با این ترفند تلاش کرده پژو ۲۰۷ جدید را جانشین برحق محصول خارج از رده خود کند و البته به‌خوبی به این هدف دست یافته است. چراکه با استفاده از این پیشرانه قدیمی، مشتریان عملا نسخه جدیدتری از پژو ۲۰۶ را دریافت می‌کنند که تنها ظاهر جذاب‌تر و نام متفاوتی دارد.

بنابراین به نظر می‌رسد حضور پژو ۲۰۶ با چهره جدید تا مدت‌ها در بازار خودرو احساس شود. موتور قدیمی TU3 دارای توان و گشتاور ضعیفی است و مشتریانی که منتظر تحویل خودروهای پژو ۲۰۷ جدید هستند می‌بایست خود را برای مشکلاتی همچون کشش ضعیف در مسیرهای سربالایی آماده کنند.

ویژگی‌های پیشرانه TU3 در پژو ۲۰۷ جدید

پیشرانه TU3 در پژو ۲۰۷ جدید، قادر به تولید تنها ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور است. این موتور با کمک گیربکس ۵ سرعته دستی، محور چرخ‌های جلوی خودرو را به حرکت وا‌می‌دارد. بنابراین پژو ۲۰۷ با موتور TU3 از لحاظ عملکردی، شبیه پژو ۲۰۶ است. ترفند ایران‌خودرو برای حفظ قیمت پایین محصولات اگرچه تمسخرآمیز به نظر می‌رسد، اما با توجه به شرایط وخیم اقتصادی و آینده مبهم بازار خودرو، مشتریان نیازمند با درآمد پایین چاره‌ای به‌جز قبول این خودروها ندارند.

/blog/news-peugeot-207-tu3-engine/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید