هنوز هم احتمال واردات خودرو وجود دارد

0 689
در قانون بودجه ابلاغی به رئیس‌جمهور بحث ورود ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری و درآمد حدود ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت از این خودروها حذف شده و به نظر می‌رسد پرونده واردات در سال ۱۴۰۱ بسته شده است. با این وجود چقدر احتمال دارد واردات خودرو در سال جدید مجددا از سر گرفته شده و شاهد حضور دوباره خودروهای خارجی جدید در کشورمان باشیم؟

همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کردیم، نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را به‌کار بردند تا در منابع بودجه سال ۱۴۰۱ درآمد حاصل از ترخیص ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری نیز لحاظ شود اما در نهایت مجلس ردیف درآمدی حاصل از واردات خودرو در سال جدید را از قانون بودجه حذف کرد.

البته گفتنی است در نیمه اسفندماه سال گذشته رئیس‌جمهور به وزیر صمت دستور داد به‌منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان موردنیاز بازار، ظرف حداکثر سه ماه موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال جدید را رفع کند و به همین جهت نیز همچنان احتمال آزادسازی واردات در سال ۱۴۰۱ وجود دارد.

دولت باید در اردیبهشت‌ماه در خصوص تصویب مجدد قانون ممنوعیت واردات خودرو تصمیم بگیرد و به نظر می‌رسد که عزم دولت بر آزادسازی واردات و برداشته شدن موانع قانونی بر سر مسیر واردات است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.