احتمال بازگشت تندر ۹۰ با واردات قطعات ساخت روسیه

0 2,192
با آغاز همکاری ایران و روسیه در عرصه خودروسازی، احتمال بازگشت تندر ۹۰ به بازار ایران وجود دارد. این محصول فرانسوی پرطرفدار، یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین خودروهای سواری در ایران بود که به بهانه‌های مختلف از جمله تشدید تحریم‌ها و عدم رعایت استانداردهای ۸۵گانه، از خط تولید خارج شد.

روسیه پس از حمله به اوکراین با انتقادها و تحریم‌های شدیدی از سوی جوامع بین‌المللی مواجه شد، به‌طوری که اکثر شرکت‌های خارجی دیگر حاضر به ادامه فعالیت در این کشور نبودند. در این میان، حتی کمپانی فرانسوی رنو نیز علیرغم داشتن کارخانه‌ها و تسهیلات گسترده، از سهم قابل‌ملاحظه عرضه خودرو در روسیه چشم‌پوشی کرده و در نهایت خاک این کشور را ترک کرد.

ظاهرا فرصت مناسبی پیش آمده که دو کشور تحریم شده، از وجود یکدیگر فیض ببرند! مسئولین ایران و روسیه در نشست اخیر خود، به توافقات جالبی در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت خودروسازی دست یافته‌اند. به‌دنبال این توافقات، ایران و روسیه می‌توانند با تبادل قطعات، صنعت خودروسازی خود را بهبود بخشند.

در همین راستا، وزیر صمت نیز به‌تازگی از احتمال بازگشت تندر ۹۰ به بازار ایران خبر داده است. روسیه قرار است قطعات لازم جهت مونتاژ این ماشین پرطرفدار را برای خودروسازان ایرانی تولید کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.