تاریخ احتمالی ازسرگیری واردات خودرو مشخص شد

0 2,023
آیین‌نامه واردات خودرو هم اکنون در دست بررسی توسط هیئت دولت است. در همین راستا، معاون وزیر صمت به تاریخ احتمالی ازسرگیری واردات خودرو اشاره کرده و گفته است که این فرایند، نهایتا تا شهریور سال جاری صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول ضمن اشاره بر تاریخ احتمالی ازسرگیری واردات خودرو و عرضه ماشین‌های خارجی به بازار داخلی، اطلاعات جدیدی را درباره آیین‌نامه در اختیار اصحاب رسانه قرار داده است. به عنوان مثال، امکان واردات خودروهای دست‌دوم به‌هیچ‌وجه وجود ندارد. ضمنا به غیر از مشخصات فنی، محدودیتی برای واردات تعیین نشده است. البته خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی باید در سراسر کشور وجود داشته باشد.

از آنجا که ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا یکی از اهداف اصلی واردات خودرو به حساب می‌آید، روی واردات خودروهای اقتصادی تأکید بیشتری می‌شود. در حقیقت مشوق‌هایی نیز برای واردات خودروهای ارزان‌قیمت در نظر گرفته شده است. مثلا از بین پنج خودروی وارداتی، محصولی که با تقاضای حداقل ۵۰ درصدی مواجه باشد، با قیمت پایین‌تری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

با توجه به فرمایشات رئیس‌جمهور و تأکید وی بر افزایش فعالیت خودروسازان داخلی و عرضه هر چه بیشتر خودروهای کم‌هزینه، ظاهرا در اوایل مردادماه سال جاری نیز شاهد رونمایی از خودروهای اقتصادی داخلی خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.