تحویل وکالت نامه به نام خودروساز در مراکز اسقاط الزامی نیست

0 1,447

در راستای ساده‌سازی فرایند نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، سختگیری‌های متعددی برای مالکین خودروهای فرسوده از میان برداشته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به لازم نبودن تحویل وکالت نامه به نام خودروساز به مراکز اسقاط اشاره کرد.

با راه‌اندازی سامانه یکپارچه تخصیص، سهم خاصی از موجودی خودروها به مالکین خودروهای فرسوده اختصاص داده می‌شود. در راستای سرعت‌بخشی و تسهیل فرایند نوسازی ناوگان خودرویی کشور، محدودیت‌های مختلف برای  مالکین خودروهای فرسوده کم‌رنگ‌تر شده‌اند. به‌عنوان مثال، شرط نداشتن پلاک فعال در جدیدترین طرح فروش جامع خودرو خط خورده است. البته ضوابطی مثل داشتن گواهی‌نامه معتبر، واریز و مسدودسازی ۱۰۰ میلیون تومان پول در حساب وکالتی، تاریخ تولید خودرو (از سال ۸۵ به قبل) و … کماکان در طرح‌های جایگزینی خودروی فرسوده لحاظ می‌شوند.

اما تسهیلات در راستای بهبود و سرعت بخشی به نوسازی تنها محدود به فروش خودرو نمی‌شود. یکی از دردسرهای مالکین خودروهای فرسوده حین مراجعه به مراکز اسقاط نیز به‌تازگی حذف شده است.

مراحل اسقاط خودروی فرسوده

به گفته مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، برندگان طرح‌های جایگزینی نیازی به ارائه وکالت نامه به نام خودروساز ندارند. به بیان بهتر، مالکین خودروهای فرسوده که خودرو به نام آن‌ها درآمده می‌بایست ابتدا به وب‌سایت رسمی ستاد نوسازی به نشانی nnhk.ir رفته و پس از ثبت‌نام در این وب‌سایت و انتخاب نزدیک‌ترین مرکز اسقاط، به همراه وسیله نقلیه فرسوده خود و مدارک مربوطه به مرکز انتخابی مراجعه کنند.

مدارک لازم برای اسقاط خودرو شامل مدارک هویتی مالک، سند قطعی وسیله نقلیه یا اسناد وکالتی مربوطه، و همین‌طور تمامی مستندات مربوط به خودرو از جمله برگه پرداخت خلافی، عوارض و مالیات می‌شود. توجه داشته باشید که در هیچ‌یک از مراحل اسقاط نیازی به تحویل تعهدنامه یا وکالت نامه به نام خودروساز نیست. البته از آنجا که چنین شرطی به‌تازگی حذف شده، ممکن است برخی مراکز هنوز از آن مطلع نشده باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.