اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

قطعی برق؛ عجیب‌ترین عامل گرانی خودرو

قطعی برق یکی از عجیب‌ترین دلایلی است که سبب شده روند نزولی قیمت خودرو در تیر ماه سال جاری تغییر جهت داده و افزایشی شود. قطعی برق سایت‌های تولید خودرو، بر روی میزان تولید آن‌ها اثر گذاشته و سبب کاهش عرضه محصولات این واحدها می‌شود.

این چالش در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته با وجود فعالیت پیوسته، خطوط تولید خودروسازان با یک زیان سنگین ۸۵ هزار میلیاردی مواجه شد و حالا معلوم نیست که با توجه به شرایط جدید چه زیان سنگین دیگری در انتظار صنعت خودروسازی کشورمان است.

اولین و نگران‌کننده‌ترین پیامد قطعی برق خطوط تولید خودروسازان، کاهش عرضه خودرو و در نتیجه گران‌تر شدن بهای آن است. طبیعی است که قطع برق بر روال طبیعی عرضه کالا اختلال ایجاد کرده و سبب بهم خوردن تعادل بازار شود.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که در کنار روند کاهشی عرضه خودرو در بازار، نرخ ارز نیز در تیر ماه نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. تمامی این موارد در کنار یکدیگر سبب شده که قیمت خودرو با وجود آنکه تا اواسط اردیبهشت ماه یک روند نزولی به خود گرفته بود مجددا صعودی شود.

مقایسه قیمت تعدادی از خودروها در تیر و اردیبهشت

در هفته آخر تیر ماه سال جاری قیمت پراید ۱۱۱ در بازار آزاد افزایش یافته و به رقمی در حدود ۱۳۸ میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت پراید ۱۱۱ در اردیبهشت ماه چیزی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان بود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال حاضر قیمتی برابر با ۲۰۶ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز با بهایی برابر با ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ به ترتیب در اواسط اردیبهشت ماه از برچسب قیمتی ۱۹۰ و ۲۵۷ میلیون تومانی برخوردار بودند.

دنا پلاس سال نیز این روزها افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده و بهای آن به ۳۸۰ میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت در حالی رخ داده که خودرو مذکور در اردیبهشت ماه با بهایی برابر با ۳۵۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شد.

/blog/news-power-outage-car-production/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید