مراقب باشید؛ پیش ثبت‌نام ثبت سفارش واردات خودرو کلاهبرداری است

0 3,587

با رسانه‌ای شدن خبر موافقت بهارستانی‌ها با طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو، عده‌ای فرصت‌طلب آگهی‌هایی را در خصوص پیش ثبت‌نام ثبت سفارش واردات خودرو در فضای مجازی منتشر کرده و اتفاقا برخی نیز با پرداخت مبالغ هنگفت در لیست مربوط به پیش ثبت‌نام این آگهی‌ها قرار گرفته‌اند.

منتشرکنندگان این آگهی‌ها در قبال دریافت مبالغی هنگفت این وعده را به مشتریان خود می‌دهند که پیش ثبت‌نام ثبت سفارش خودرو مورد نظر آن‌ها را به عهده گرفته و به محض باز شدن سایت سفارش، فرآیند واردات را به نیابت از آن‌ها و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت صمت انجام خواهند داد.

این در حالی است که طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو مجددا برای انجام برخی از اصلاحات از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شده و هنوز توسط این شورا تایید نهایی نشده است. با این اوصاف عملا لیستی تحت عنوان لیست پیش ثبت‌نام ثبت سفارش واردات خودرو وجود ندارد و انتشاردهندگان آگهی‌های مذکور از ناآگاهی مشتریان خود سواستفاده می‌کنند.

مشتریان این دست از آگهی‌ها باید بدانند که حتی در صورت تصویب طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و تبدیل شدن آن به قانون باز هم باید سازوکار پیاده‌سازی و اجرای آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شود. اتفاقی که هنوز عملیاتی نشده و نیازمند طی شدن یک مسیر چند ماهه برای انجام بررسی‌های کارشناسانه و تدوین آیین‌نامه‌های جدید است.

چرا مردم به این آگهی‌ها اعتماد می‌کنند؟

اما چرا با وجود باز بودن پرونده‌های متعدد در خصوص تخلف‌های اینچنینی در دادگاه‌های سراسر کشور و متضرر شدن مالباختگان متعدد، هنوز هم افراد به شرکت‌هایی که این‌گونه آگهی‌ها را منتشر می‌کنند اعتماد کرده و به حساب آنها پول واریز می‌کنند؟

بی‌تردید تشنه بودن بازار و عدم اطلاع‌رسانی دقیق از سوی مراجع ذی‌صلاح در این زمینه را می‌توان از دلایل اصلی اعتماد مشتریان به این دست از آگهی‌ها دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.