اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

سرنوشت قیمت خودرو در بازار آزاد چه خواهد شد؟

بازار خودرو در وضعیت رکود به سر می‌برد. با این حال نوسانات متعددی در قیمت ماشین‌ها احساس می‌شود. بسیاری از خودروهای داخلی در طول یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند. با بررسی قیمت خودرو در تیرماه ۱۴۰۱ از زبان کارشناسان مختلف حوزه همراه ما باشید.

علیرغم کاهش ۱ الی ۴ میلیون تومانی اخیر برخی خودروهای داخلی، شرایط بازار در رکود کامل است. خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت حداقل تا دو هفته دیگر به همین شکل باقی می‌ماند.

عدم تعادل بین میزان عرضه و تقاضا در بازار، تأثیر مهمی در پیشگویی قیمت خودرو تیرماه ۱۴۰۱ دارد. علیرغم کاهش تعداد خودروهای ناقص، کمبود خودرو به‌شدت در بازار احساس می‌شود. به سبب عدم‌تغییر سیاست‌های فعلی صنعت خودرو، روال بازار به شیوه سابق ادامه داشته و قیمت خودرو با توجه به نرخ دلار دچار نوسان می‌شود.

ناگفته نماند که بخشی از رکود فعلی بازار و عدم خرید و فروش خودروها، به احتمال لغو قیمت‌گذاری دستوری و ازسرگیری واردات خودرو مربوط می‌شود. در صورت آزاد شدن واردات خودرو، می‌توان دل‌خوش به ایجاد تعادل به عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش نوسان قیمتی در خودروهای داخلی بود.

اما شاید مهم‌ترین عامل دخیل در قیمت خودرو در تیرماه ۱۴۰۱ و در واقع اقتصاد کلی کشور، سرانجام مذاکرات وین است. نتیجه مذاکرات نقش مهمی در نرخ ارز و کاهش یا افزایش قیمت‌ها دارد. اگر مذاکرات به‌خوبی پیش رود و قیمت ارز کاهش یابد، تأثیر مثبت آن بدون شک در کاهش قیمت خودروها و به‌طور کلی بهبود وضع اقتصادی مملکت مشاهده خواهد شد.

/blog/news-prediction-car-price-tir-1401/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید