زاگرس زامیاد نسخه ضعیف‌تر از مکث کلوت ولی قیمت مشابه

1 2,168

اتفاقات جالبی در بازار خودرو ایران رخ می‌دهد که معمولا باعث تعجب همگان می‌شود. انفجار یا افت یکباره قیمت خودروها، کمیاب شدن ناگهانی برخی مدل‌ها و این بار نزدیک شدن قیمت پیکاپ زاگرس زامیاد به کلوت مکث موتور، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و شکایت و انتقاد متقاضیان را برانگیخته است.

پیکاپ زاگرس به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات شرکت زامیاد، در حال حاضر با قیمت ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو نسخه ضعیف‌تر پیکاپ مکث کلوت است که در بازار آزاد با قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نزدیکی قیمت پیکاپ زاگرس زامیاد به کلوت از نگاه تخصصی به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول و توجیه‌پذیر نیست. این دو خودرو نسخه مونتاژی دایون V5 هستند و ظاهری یکسان دارند، اما مشخصات فنی آن‌ها فرق می‌کند. البته این موضوع که چرا دو شرکت متفاوت باید وظیفه مونتاژ و عرضه یک محصول را برعهده بگیرند هم جای پرسش و بحث دارد. اگر بنا به عرضه نسخه‌های متفاوت باشد، یک شرکت بدون شک می‌تواند از پس ساخت خودروی چینی و عرضه آن با موتورها و امکانات متفاوت برآید!

مشخصات پیکاپ زاگرس زامیاد و مکث کلوت

به‌هرحال با توجه به تشابه قیمت پیکاپ زاگرس زامیاد و مکث کلوت در بازار آزاد بد نیست نگاهی به مشخصات آن‌ها بیندازیم. زاگرس نسخه ضعیف‌تر کلوت بوده و به پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. این موتور ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته و قوای فنی را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چهار چرخ وارد می‌کند.

از طرف دیگر، کلوت ماموت خودرو از موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ استفاده می‌کند که به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز بوده است. حدود ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور از طریق این گیربکس به سمت چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد.

از طرف دیگر، کلوت مکث موتور شامل امکاناتی است که در لیست تجهیزات زاگرس مشاهده نمی‌شود. کروز کنترل، سیستم ورود بودن کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم ترمز ترکیبی از جمله مشخصات کلوت هستند که لااقل در نسخه بنزینی زاگرس وجود ندارد. البته نزدیکی قیمت پیکاپ زاگرس زامیاد به ضرر فروشندگان این محصول تمام می‌شود، چون بسیاری از خریداران خودروهای بالای ۱ میلیارد تومان مشکلی در پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتر برای بهره‌گیری از موتور بهتر و امکانات متنوع‌تر ندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد رضا
    محمد رضا می گوید

    دوست عزیز با کیفیت بنزین ایران و دسترسی نمایندگی های زیاد سایپا و زامیاد در کشور به نظرم بنده خرید زاگرس یک گزینه کامل منطقی بوده در این خصوص به دلیل خدمات بهتر از پس از فروش در کشور

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.