قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به‌عهده خودروسازان است

0 1,013
با توجه به گفته‌های دبیر انجمن خودروسازان قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را هیئت مدیره شرکت‌های خودروسازی برعهده داشته و سازمان حمایت در این حوزه نقش ناظر را به عهده دارد. این نحوه قیمت‌گذاری نیز بر اساس فرمول هیئت تعیین و تصویب سازمان حمایت است.

پیش از این نیز رئیس شورای رقابت ضمن تأکید بر این نکته که شورای رقابت مسئولیتی در این حوزه ندارد گفته بود بحث قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی فعلا برعهده شورای رقابت نیست و سازمان حمایت در این حوزه بر روی قیمت‌ها نظارت می‌کند.

از آنجا که تعداد شرکت‌های مونتاژکننده خودرو کم است و میزان تیراژ این شرکت‌ها نیز رقم قابل‌توجهی نیست مسئولین قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را به خودروسازان واگذار کرده و کارخانه قیمت این خودروها را مشخص می‌کند.

حالا در جدیدترین اظهارنظر دبیر انجمن خودروسازان گفته است: «اگر کسی شکایتی به نحوه قیمت‌گذاری خودروهای مو‌نتاژی دارد می‌تواند به سازمان حمایت مراجعه کند. تمام تولیدکنندگان صنعتی موظف هستند بر اساس فرمول هیئت تعیین و تصویب سازمان حمایت محصولات خود را قیمت‌گذاری کنند.»

کارشناسان می‌گویند سازمان حمایت مسئول قیمت‌گذاری خودروهای چینی و روسی را به عهده دارد که البته اگر خودرویی خارجی باشد، بازار قیمت آن را تعیین می‌کند و نهاد ناظری بر آن نظارت ندارد، اما سازمان حمایت نظارت ارشادی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.