اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

قیمت‌گذاری خودرو‌های کم‌تیراژ به خودروسازان واگذار شده است

براساس مصوبه پیشین شورای رقابت، قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ از دستور کار این شورا خارج شده و به نظر می‌رسد که بدون سروصدا و هیاهوی به خودروسازان واگذار شده است. با این کار خودروسازان می‌توانند بخشی از زیان تولید محصولات پرتیراژ را با قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ خود جبران کنند.

شورای رقابت خودروهای داخلی کشور را به دو دسته خودروهای اقتصادی یا همان پر تیراژ و خودروهای لوکس یا به عبارت دیگر خودروهای کم تیراژ تقسیم کرده است.

خودروهای لوکس رشد تولیدی بیش از ۵۰ درصدی داشته و از روند قیمت‌گذاری دستوری خارج شده‌اند. به عنوان نمونه پژو ۲۰۷ که رشد تولیدی بیش از ۵۰ درصد داشته است، دیگر از روند قیمت‌گذاری دستوری پیروی نمی‌کند و قیمت این خودرو را خودروساز آن مشخص خواهد کرد. تارا نیز جزء دسته خودروهای لوکس بوده و قیمت این خودرو توسط ایران‌خودرو مشخص می‌شود.

گفتنی است دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷ پانوراما، چانگان، آریا و تارا از جمله خودروهایی هستند که مشمول قیمت‌گذاری دستوری شورای رقابت نبوده و قیمت‌ آن‌ها توسط خودروسازان مشخص می‌شود.

شورای رقابت به دنبال افزایش عرضه خودروهاست

همانطور که پیش از این نیز گفتیم اگر خودروسازان موفق شوند تیراژ محصولی را ۵۰ درصد افزایش دهند این فرصت را دارند که فاصله قیمتی کارخانه و بازار این خودرو را کاهش داده و با افزایش عرضه آن سود بیشتری را نیز بدست آورند.

گفتنی است شورای رقابت تنها به محصولاتی اجازه داده که از روند قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند که در بازار آزاد رقیبی برای آن‌ها وجود داشته باشد. این کار ضمن افزایش کیفیت تولید و رقابتی‌تر کردن بازار، به حذف تدریجی روند قیمت‌گذاری دستوری نیز کمک خواهد کرد. این همان موضوعی است که در هدف‌گذاری وزارت صمت و سازمان گسترش نیز اعلام شده است.

/blog/news-pricing-low-circulation-cars-automakers/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید