تکلیف تولید پژو پارس مشخص شد

0 214
بنابر اعلام سازمان استاندارد، قرارداد پایان تولید پژو پارس میان این سازمان و شرکت ایران خودرو به امضا رسیده است و به زودی مراسم پایان تولید این خودروی پرتیراژ برگزار می‌شود.

پژو پارس به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار کشورمان چند وقتی است که به دلیل استاندارد نبودن و همچنین زیان‌ده بودن تولید آن در شرف خروج از برنامه تولید ایران خودرو قرار گرفته است. قرار بود تا پایان زمستان ۱۴۰۲ تولید پارس متوقف شود اما به دلیل وجود بیش از ۱۷۰ هزار تعهد برای فروش این خودرو، تا پایان خرداد مهلتی برای ادامه تولید مقرر شد.

شرکت ایران خودرو محصول سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین به مشتریان معرفی کرده است. این سدان قدیمی نیز پلتفرم مشترکی با پارس دارد اما استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌کند و قیمت گرانتری نیز دارد.

سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که مهلت جدیدی برای ادامه تولید پژو پارس در نظر نخواهد گرفت و از سوی دیگر ایران خودرو نیز به مشتریان خود برای خرید سورن به جای پارس فشار می‌آورد.

گزارش منتشر شده از صورت مالی ایران خودرو نشان می‌دهد این خودروساز بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و نصف این مبلغ بزرگ مربوط به زیان تولید پژو پارس است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.