خریداران فیدلیتی در بورس کالا چقدر سود کردند؟

0 1,374

شرکت بهمن موتور در طرح عرضه جدید محصولات خود در بورس کالا، ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره مشکی‌رنگ را به مزایده گذاشت. سود خرید فیدلیتی در بورس کالا دی‌ماه ۱۴۰۱ حداقل ۲۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

فیدلیتی ۷ نفره جزو خودروهای خانوادگی جذاب و خوش‌چهره به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری در بازار دارد. به همین خاطر، بهمن موتور تصمیم گرفت در دوره جدید عرضه محصولات در بورس کالا، این خودرو را با رنگ مشکی و قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان به مزایده بگذارد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، عرضه فیدلیتی در بورس کالا با استقبال گرم مشتریان مواجه شد. در این مزایده، ۳۹۱۹ متقاضی حضور یافته و قیمت‌های مختلفی را برای این محصول پیشنهاد کردند. در نهایت، فیدلیتی با حداقل قیمت ۱۲ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال به فروش رسید. به بیان دیگر، قیمت کشف‌شده فیدلیتی در بورس کالا حدود ۱.۲۶ میلیارد تومان به دست آمده، در حالی که این خودرو در رنگ مشکی و سفید در حال حاضر با قیمت آزاد ۱.۶ میلیارد تومان معامله می‌شود.

میزان سود خریداران چقدر است؟

البته خریدار علاوه بر ۱.۲۶ میلیارد تومان، ملزم به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده (برحسب قیمت نهایی فروش) و همین‌طور هزینه‌های اضافی بابت مالیات، عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، هزینه خدمات پست، بیمه شخص ثالث و … جمعا به مبلغ ۱۷.۳ میلیون تومان است. بدین ترتیب پرداخت نهایی خریدار به حدود ۱.۳۹ میلیارد تومان می‌رسد، حال آنکه در بازار آزاد امروز (۲۱ آبان ماه سال ۱۴۰۱) فیدلیتی با قیمت ۱.۶ میلیارد تومان در دسترس خریداران قرار دارد.

بنابراین، میزان سود خرید فیدلیتی در بورس کالا دیماه ۱۴۰۱ حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است که مبلغ قابل‌توجهی به حساب می‌آید. با توجه به قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومانی، بورس کالا حداقل ۴۵۰ میلیون به نفع فروشنده و دست‌کم ۲۰۰ میلیون تومان به نفع خریدار کار کرده است! هر ۷۵۰ دستگاه خودروی فیدلیتی به فروش رفته و در تاریخ ۱۷ اسفندماه به مشتری تحویل داده می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.