بازار خودرو پرسودتر از بازار ارز، سکه و مسکن

0 2,307
بررسی روند سوددهی بازارهای مختلف نشان می‌دهد که در آذرماه سال ۱۴۰۰ بازار خودرو از بازار ارز و سکه جلو زده و به‌طور متوسط ۷ درصد سود را راهی جیب سرمایه‌گذاران این بازار کرده است.

طبق محاسبات انجام‌شده بازار مسکن در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۲ درصد بازدهی مثبت با خود به‌همراه داشته و این رقم در خصوص بازار ارز و سکه به حدود ۶ درصد رسیده است. این در حالی است که سوددهی بازار خودرو در آذرماه سال ۱۴۰۰ طبق داده‌های سایت‌ دیوار به ۷ درصد رسیده است.

جالب بدانید طبق پیش‌بینی‌ها و با در نظر گرفتن رکود سنگین حاضر در بازار خودرو انتظار می‌رفت که قیمت‌ها در این بازار در آذرماه سیر نزولی به خود گرفته و یا حداقل ثبات را تجربه کنند. اما مجموع اتفاقات رخ‌داده در این ماه سبب شد که قیمت خودروها در بازار آزاد افزایش یافته و این بازار یک بازدهی مثبت ۷ درصدی را از خود به جای گذارد.

«قیمت ارز»، «بیم و امید مذاکرات برجامی» و «رشد قیمت کارخانه‌ای» و همچنین «روند عرضه» از جمله مهم‌ترین عوامل اثرگذاری بودند که سبب شدند بازار خودرو در آخرین ماه پاییز بیشترین سود را در مقایسه با سایر بازارها از آن سرمایه‌گذاران کند.

جالب است بدانید که بررسی آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد که بازار آزاد خودرو بیشتر از آنکه همسو با قیمت کارخانه‌ای خودروها حرکت کند، خود را با بهای ارز وفق داده و مطابق با آن حرکت می‌کند. به همین جهت نیز افزایش ۱۸ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها بازار خودرو را با خود همسو نکرده اما رشد حدود ۶ درصدی بهای ارز سبب جابجایی ۷ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.