نماینده بافق پیشنهاد آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی را ارائه داد

0 748
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای به تعادل رساندن قیمت و کیفیت خودروها در بازار کشورمان پیشنهاد داد حداقل واردات خودروهای هیبریدی آزاد شود.

نماینده مردم بافق در مجلس ضمن ارائه پیشنهاد آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی گفت: «با این کار هم کیفیت پایین خودروهای داخلی رفع خواهد شد و هم بازار به دلیل وجود رقیب از انحصار خارج شده و به تعادل می‌رسد.»

تجربه صنعت خودروسازی کشورمان نشان داده است که سیاست تاکید بر تولید ملی و ارتقای کیفیت محصولات داخلی در بازار انحصاری کشورمان یک سیاست از پیش شکست خورده است و بر همین اساس نیز بسیاری از کارشناسان از پیشنهاد نماینده مردم بافق در مجلس استقبال کردند.

پیشنهاد آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی در حالی مطرح می‌شود که هنوز یک هفته از پلاک‌گذاری خودرو برقی ایران یوز نگذشته است.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت یوز در نخستین عرضه عمومی بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان بوده و پروسه ساخت آن نیز زمان‌بر است. احتمالا اگر آزادسازی واردات خودروهای وارداتی عملیاتی شود به طور قطع شاهد شکسته شدن قیمت یوز خواهیم بود.

عده‌ای از نمایندگان مجلس آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی را مغایر با حمایت از تولید داخل دانسته و معتقد هستند که این‌کار سبب از بین رفتن تلاش صنعت‌کاران ایرانی در حوزه ساخت خودروهای هیبریدی و برقی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.