اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

تلاش نافرجام برای حذف دلالی و ناکارآمدی سامانه یکپارچه خرید و فروش

آگهی‌های منتشرشده در جراید، به رونق حواله خرید و فروش خودرو از کانال سامانه یکپارچه فروش اشاره می‌کنند. ظاهرا تلاش سیاست‌گذاران خودرویی مبنی بر حذف دلالان و واسطه‌گران بی‌نتیجه مانده است.

نخستین طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش به‌تازگی به پایان رسیده و در حال حاضر برندگان این طرح باید جهت تکمیل پروسه خرید اقدام کنند. ولی علیرغم اخطار وزارت صمت، رونق حواله خرید و فروش خودرو در سامانه یکپارچه بالا گرفته است. کف قیمت این حواله‌ها حدود ۶۰ میلیون تومان است.

در بین منتخبین این طرح، افرادی وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله عدم استطاعت مالی، سعی می‌کنند با فروش امتیاز خود، به مبالغ میلیونی دست پیدا کنند. در این میان رد پای دلالان و واسطه‌گران نیز به وضوح دیده می‌شود که مشغول خرید و فروش حواله‌های خودرو هستند.

اگرچه خرید و فروش حواله خودرو به‌طور صریح غیرقانونی اعلام شده و فروشنده اصلی در صورت مشاهده آن اجازه دارد معامله را باطل کند، ولی باز هم نمی‌توان رونق حواله خرید و فروش خودرو از طریق سامانه‌ یکپارچه فروش را نادیده گرفت.

بدیهی است که دلیل عمده رونق حواله خرید و فروش‌خودرو سامانه یکپارچه به‌وجود دلالان و زیرکی آن‌ها در یافتن روش‌های مختلف برای کسب منفعت ربط دارد. سیاست‌گذار خودرویی با راه‌اندازی این سیستم و مسدود کردن کانال‌های مختلف عرضه خودرو، باز هم نتوانسته با دلالان مقابله کند. البته ریشه اصلی این مشکل، به اختلاف فاحش بین قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازاری خودرو برمی‌گردد. شاید با چاره‌اندیشی مؤثر و تغییر نظام دو نرخی به نظام تک‌نرخی برای خودروها، دلالان بالاخره از این بازار پرسود قطع امید کنند.

/blog/news-prosperity-remittances-car-sales-integrated-sales-system/amp/
اخبار مقررات جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید