اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

نمونه اولیه تارا برقی در راه است

شرکت دانش‌بنیان جتکو که به‌نوعی زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو به حساب می‌آید، نمونه اولیه تارا برقی را تولید کرد.

تا پایان سال نخستین نمونه تارا برقی رونمایی خواهد شد – تیر ۱۴۰۰

با توجه به گفته‌های مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران‌خودرو، نمونه اولیه تارا برقی که منطبق با شاخص‌های صنعتی‌سازی است، تا بهمن ماه رونمایی خواهد شد.

گفته می‌شود که پلتفرم تارا برقی به صورتی طراحی شده که قابلیت استفاده در تمام محصولات بنزینی ایران‌خودرو را دارد. طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این پلتفرم برقی به صورت کامل توسط شرکت دانش‌بنیان جتکو صورت پذیرفته و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت جتکو اعلام کرده است که در نمونه نخستین تارا برقی به منظور ارائه طرحی جدید، اصلاحاتی در طراحی داخلی صورت خواهد پذیرفت.

شرکت دانش‌بنیان جتکو، نمونه اولیه تارا برقی را تولید کرد – خرداد ۱۴۰۰

نمونه اولیه تارا برقی بر روی پلتفرم K132 ایران‌خودرو ساخته شده و گفته می‌شود که در تولید آن از دانش بومی و فناوری‌های به‌روزی استفاده شده است.

هنوز مشخصات این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده اما تصاویر گرافیکی جدیدی از این سدان مفهومی بر روی وب‌سایت جتکو بارگذاری شده است.

جالب است بدانید سدان جتکو که احتمالا اولین سدان الکتریکی ایرانی خواهد بود؛ از میان سه الگوی پیشنهادی، برای ساخت نسل دوم سمند انتخاب شده و گفته می‌شود که به زودی با تغییرات مربوط به حوزه تجاری‌سازی مبنای ساخت نسل دوم سمند خواهد بود.

ب توجه به این تفاسیر احتمالا سال آینده نسل فعلی سمند از خط تولید خارج شده و نسل جدید جایگزین آن خواهد شد. هرچند عده‌ای نیز معتقد هستند که حضور سدان جدید جتکو، عاملی برای خروج سمند از خط تولید نخواهد بود و این پروژه قرار است برای ایران‌خودرو اولین خودروی برقی تولید انبوه را در بر داشته باشد. ضمن اینکه احتمال دارد پروژه جتکو نیز با نام سمند به بازار معرفی نشود و نام تجاری دیگری برای این طرح انتخاب گردد. با این کار خط تولید نسل فعلی سمند هم متوقف نخواهد شد.

/blog/news-prototype-electric-tara/amp/
اخبار خودروهای جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید