لیست کیفی خودروهای تولیدی خودروسازان ایرانی در مهرماه منتشر شد

0 1,053
سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) لیست کیفی خودروهای سواری تولیدی خودروسازان ایرانی در مهرماه سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

براساس رده‌بندی اعلام‌شده در میان خودروهای موجود در بازار کشورمان لقب باکیفیت‌ترین‌ها به خودروهای دناپلاس توربو اتوماتیک ایران‌خودرو و دیگنتی بهمن‌موتور با کسب پنج ستاره کیفی اعطا شده است.

در لیست کیفی خودروهای سواری تولیدی خودروسازان ایرانی در مهرماه سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۰ خودروی سواری در سطح سه ستاره قرار دارند. باکیفیت‌ترین خودروها پنج ستاره ایمنی را از آن خود کرده و سه ستاره نیز به بی‌کیفیت‌ترین خودروها تعلق می‌گیرد.

تیگو ۷ مدیران‌خودرو ازجمله خودروهایی است که در سطح قیمتی نخست ۳ ستاره ایمنی را از آن خود کرده است. این خودرو تنها محصولی در سطح قیمتی یک است که کمترین میزان کیفیت را داراست و به همین جهت نیز چندان ارزش خرید بالایی ندارد.

در میان خودروهای سطح قیمتی دو محصولاتی همچون آریزو ۶، آریزو ۵ توربو و MVM X۲۲ (مدیران‌خودرو)، جک S۳ و جک S۳ (بهمن موتور) و SWM G۰۱ (سیف‌خودرو) نیز سه ستاره کیفی را به‌دست آورده‌اند.

در سطح قیمتی چهار، دناپلاس توربواتوماتیک با پنج ستاره کیفی صدرنشین است و بعد از آن پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و پژو ۲۰۷ دنده‌ای، تارا و دناپلاس هر کدام چهار ستاره‌ای شده‌اند.

ازجمله محصولاتی که در سطح قیمتی ۴ توانسته‌‌اند در پایین‌ترین رده کیفی قرار بگیرند می‌توان به خودروهای پژو ۲۰۶، دنا، رانا پلاس، سورن پلاس (ایران‌خودرو تبریز)، پژو پارس (ایران‌خودرو مازندران، خراسان، فارس و کرمانشاه) و سمند تبریز اشاره کرد.

در سطح قیمتی ۵ نیز که پایین‌ترین سطح قیمتی است محصولاتی همچون کوییک و کوییک S (سایپا) چهار ستاره کیفی به دست آورده و خودروهایی همچون کوییک R، کوییک، ساینا و ساینا S تولیدی پارس‌خودرو، تیبا ۲ (سایپا) و تیبا (سایپا-سیتروئن) و ساینا کاشان (سایپا-سیتروئن) سه ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.