پارس سال سفارش دهید، پژو ۲۰۷ با داشبورد قدیمی تحویل بگیرید

0 1,416

طرح‌های تبدیلی محصولات ایران خودرو به‌تازگی از طریق پیامک برای خریداران خودروهای پژو پارس سال و رانا پلاس ارسال شده است. چه چیزی باعث می‌شود خودروساز به خود حق فروش محصولاتی را بدهد که قادر به تولید آن‌ها نیست؟!

یکی از طرح‌های تبدیلی محصولات ایران خودرو که از طریق پیامک برای خریداران ارسال شده، جایگزینی پژو پارس سال سفارشی با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ (با داشبورد ۲۰۶) و قیمت جدید ۳۵۳ میلیون تومان است. در طرح دیگر، خریداران می‌توانند رانا پلاس را با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مجهز به موتور TU5 (مدل سال ۱۴۰۱) تعویض کنند.

دلیل پیشنهاد طرح‌های تبدیلی محصولات ایران خودرو چیست؟

اگرچه طرح های تبدیلی محصولات ایران خودرو حالت پیشنهادی دارند و اجباری در پذیرفتن آن‌ها نیست، ولی این موضوع باعث نارضایتی مشتریان شده و نشان می‌دهد شرکت خودروساز در تحویل خودروهای فروخته‌شده به خریداران با مشکل مواجه شده است. دو دلیل احتمالی برای این چالش وجود دارد.

یا خودروساز در برآورد کارشناسی فروش دچار اشتباه شده، یا بالاجبار، اقدام به عرضه محصولاتی کرده که از امکان تأخیر در تحویل آن‌ها خبر دارد. البته هیچ‌یک از این بهانه‌ها، توجیه قابل قبولی برای بدقولی ایران خودرو نیست، مخصوصا در شرایط فعلی که مردم از جنبه‌های مختلف در مضیقه قرار دارند.

ارائه طرح های تبدیلی محصولات ایران خودرو نشان‌دهنده ضعف مدیریتی این شرکت است. عده‌ای بر این باورند که مدیرعامل فعلی شرکت هنوز با برنامه‌های از پیش چیده‌شده تطابق پیدا نکرده و با سردرگمی دست‌وپنجه نرم می‌کند. برخی دیگر نبود نقدینگی و قرار گرفتن ایران خودرو در مسیر ورشکستگی را عامل بدقولی و راندمان پایین شرکت می‌دانند. این خودروساز بارها درباره نبود نقدینگی برای تولید گلایه کرده و حتی خط تولید برخی خودروها را متوقف کرده است.

دلیل هر چه باشد، وعده‌های بی‌سرانجام پیامدی به‌غیر از نارضایتی مردم از خودروساز و دولت به همراه نخواهد داشت. از مسئولین ذی‌ربط به‌ویژه وزارت صمت درخواست می‌شود چاره‌ای برای رفع این مشکلات پیدا کند تا بدقولی در قالب طرح های تبدیلی به یک عادت جایز برای شرکت‌های خودروساز تبدیل نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.