بررسی قیمت محصولات ایران خودرو در دی ماه؛ بیشتر خودروها ارزان شدند

0 2,772

آمار و ارقام حاصل از ارزیابی وضعیت بازار خودرو، از کاهش قیمت خودروها در روزهای پایانی دی‌ماه ۱۴۰۱ خبر می‌دهند. البته قیمت بسیاری از محصولات داخلی از اواسط آذرماه به‌طور پرتابی افزایش پیدا کرد و این صعود تا اواسط دی‌ماه ادامه یافت. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهند که قیمت خودرو در آخرین روز ماه دهم سال جاری نسبت به اولین روز، دچار افت شده است.

برخی محصولات ایران‌خودرو همین‌طور شاهین سایپا با کاهش قیمت خودروها در روزهای پایانی دی‌ماه ۱۴۰۱ مواجه شده‌اند. هرچند به سبب جهش یکباره قیمت، این کاهش چندان به چشم نمی‌آید.

به‌عنوان مثال، خودرویی نظیر سمند ال­‌ایکس در ابتدای دی‌ماه حدود ۴۵۵ میلیون تومان قیمت داشت و تا اواسط دی‌ماه به ۴۷۰ میلیون تومان رسید. ولی با نزدیک شدن به آخر ماه، قیمت سمند نیز روند نزولی پیدا کرد و در نهایت این خودروی داخلی با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان از ماه دهم سال خارج شد.

کاهش قیمت نسبت به ابتدای ماه در مورد پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز صدق می‌کند. این ماشین با ورود به ماه دهم حدود ۵۴۰ میلیون تومان قیمت داشت و تا دهم ماه حدود ۲۰ میلیون تومان گران‌تر شد. با ورود به نیمه دوم دی‌ماه، قیمت پژو ۲۰۷ افت پیدا کرد و ابتدا به ۵۶۵ میلیون و در نهایت در روز ۲۸ دی‌ماه به ۵۴۵ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک هم در ابتدای ماه حدود ۷۰۰ میلیون تومان قیمت داشت و علیرغم افزایش قیمت در دهه اول، در انتهای ماه حدود ۴۰ میلیون تومان افت قیمت پیدا کرد و به ۶۶۰ میلیون تومان رسید.

 

محصولات پرطرفدار دیگری مثل راناپلاس و تارا نیز در ابتدای ماه به ترتیب با قیمت ۴۲۵ و ۵۹۰ میلیون تومان معامله می‌شدند. قیمت این دو محصول در دهه اول دی‌ماه به ترتیب به ۴۵۵ و ۶۵۰ میلیون تومان رسید. ولی با نزدیک شدن به پایان ماه، راناپلاس و تارا نیز ارزان شدند و دی‌ماه را به ترتیب با قیمت‌های ۴۴۰ و ۶۱۰ میلیون تومان پشت سر گذاشتند.

چه خبر از سایپا؟

برخلاف محصولات ایران‌خودرو، کاهش قیمت خودروها در پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ در مورد سبد کالای سایپا صدق نمی‌کند. البته شاهین خارج از این قاعده قرار دارد. این خودرو در ابتدای دی‌ماه حدود ۴۹۵ میلیون تومان قیمت داشت. در اواسط دی‌ماه به ۵۲۰ میلیون تومان رسید، ولی در پایان دی‌ماه با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

جدول اختلاف قیمت خودروهای ایران‌خودرو در ابتدا تا انتهای دی‌ماه ۱۴۰۱ را در ادامه مشاهده می‌کنید.

مدل خودرو قیمت در ابتدای دی‌ماه قیمت در دهه اول دی‌ماه قیمت در اواسط دی‌ماه قیمت در انتهای دی‌ماه
سمند LX ۴۵۵ میلیون تومان ۴۷۰ میلیون تومان ۴۶۰ میلیون تومان ۴۵۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۵۴۰ میلیون تومان ۵۷۰ میلیون تومان ۵۶۵ میلیون تومان ۵۴۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۷۰۰ میلیون تومان ۷۲۵ میلیون تومان ۶۸۰ میلیون تومان ۶۶۰ میلیون تومان
راناپلاس ۴۲۵ میلیون تومان ۴۵۵ میلیون تومان ۴۵۵ میلیون تومان ۴۴۰ میلیون تومان
تارا ۵۹۰ میلیون تومان ۶۵۰ میلیون تومان ۶۲۰ میلیون تومان ۶۱۰ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.