ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد + تمهید بانک ملی ایران برای افتتاح حساب وکالتی

0 8,120

وزارت صمت از امروز ثبت‌نام برای قرعه‌کشی خودروهای وارداتی را آغاز کرد. این ثبت‌نام مخصوص ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو است و تا روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که متقاضیان ثبت نام قرعه‌کشی خودروهای وارداتی می‌توانند به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده است، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

شرایط عمومی خرید خودرو در طرح‌های فعلی مروبط به خودروهای داخلی، مانند داشتن گواهی‌نامه و نداشتن پلاک فعال، باید در ثبت‌نام برای قرعه‌کشی خودروهای وارداتی نیز رعایت شود.

همچنین افرادی که در ۴ سال اخیر، از خودروسازان داخلی ماشین خریداری کرده‌اند امکان ثبت‌نام را ندارند و نمی‌توانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند. امید می‌رود که به این واسطه پای دلالان از بازار خودروهای وارداتی بیرون کشیده شود.

وزارت صمت اعلام کرده است که پس از قرعه‌کشی مربوط به این گروه از خودروها تا حداقل ۶ ماه آینده قرعه‌کشی‌ای برای خودروهای وارداتی انجام نخواهد شد.

نکته قابل‌توجه اینکه متقاضیان برای شرکت در این قرعه‌کشی باید ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وکالتی خود واریز کنند. این رقم در حساب بانکی آن‌ها بلوکه خواهد شد. متقاضیانی که نسبت به برداشت مبلغی از این ۵۰۰ میلیون تومان اقدام کنند، از فرایند قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

براساس اعلام وزارت صمت فرایند قرعه‌کشی ۱۰۰ هزار برنده خواهد داشت که البته روند تعیین حق تقدم برنده‌ها هنوز مشخص نیست.

به‌طور کلی گفته می‌شود هر متقاضی که در قرعه‌کشی برنده شود، براساس نوبتی که در صف ۱۰۰ هزار نفره برندگان دارد، می‌تواند نسبت به خرید یک خودروی وارداتی اقدام کند.

شرکت‌های واردکننده، شرایط فروش خودروهای وارداتی مربوط به خود را بعدا اعلام خواهند کرد. در نظر داشته باشید قابلیت انتقال و خرید و فروش حواله خودروها وجود ندارد و حداقل تا یکسال بعد از شماره‌گذاری هر خودرو در رهن شرکت واردکننده باقی می‌ماند.

اسامی تعدادی از خودروها منتشر شد – به‌روزرسانی

براساس اطلاعات غیر رسمی از یک منبع آگاه، مدل‌های چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، هیوندای النترا، فیات ۵۰۰ و فیات تیپو خودروهایی هستند که برای اولین عرضه وارداتی‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

۹۰ درصد خودروها سه ماهه تحویل داده می‌شوند – به‌روزرسانی

سخنگوی وزارت صمت:

شرایط را تقریبا مردم اطلاع دارند، عمدتا سه ماهه است یعنی شاید ۹۰ درصد آن سه ماهه باشد، ۵ درصد آن تحویل فوری باشد و ۵ درصد آن هم شش ماهه باشد، ترکیب ممکن است تغییر کند، ولی در همین فضا احتمالا خودرو‌ها تحویل مشتریان داده خواهد شد.

ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های خودروساز، باید از دوشنبه یا سه‌شنبه عرضه‌های سنگین خودشان را در همین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با همان شرایط ثابت و با قیمت‌های کارخانه‌ای بگذارند.

خودرو از طریق مناطق آزاد هم وارد خواهد شد. آیین‌نامه این واردات ۱۰ روز پیش در دولت به تصویب رسید. افرادی که خودرو در مناطق آزاد دارند و مایل هستند که پلاک ملی شود، می‌توانند با پرداخت عوارض مربوطه و تعرفه‌های ورودی پلاک ملی بگیرند البته تخمین‌مان این است که شاید رقم آن بالا باشد.

promotion banner

فهرست ۲۲ بانک برای ثبت‌نام اعلام شد -به‌روزرسانی

بنا بر اعلام وزارت پیش شرط ثبت نام سامانه موجودی حساب بانکی متقاضی است که به طور علی الحساب ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است براین اساس متقاضیان خرید خودروی واردایت باید قبل از ثبت نام در سامانه با مراجعه به شعب بانک‌های منتخب(تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض الحسنه مهر ایران) فرم مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای خارجی را پر کنند. این پول در حساب شخصی متقاضی باقی می‌ماند و مسدود می شود.

امروز براساس آخرین آمار لیست ۲۲ بانک برای ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شده که جزئیات آن را در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

فهرست ۲۲ بانک برای ثبت‌نام اعلام شد -به‌روزرسانی

تمهید بانک ملی ایران برای افتتاح حساب وکالتی خرید خودروهای وارداتی – به‌روزرسانی

همزمان با آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از روز شنبه هفته جاری ششم اسفند ماه، بانک ملی ایران آمادگی دارد تا نسبت به انجام فرایند بانکی مربوطه برای افتتاح حساب وکالتی متقاضیان خرید خودرو، اقدام کند.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی تا پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ماه جاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند از این رو بانک ملی ایران به عنوان یکی از بانک های عامل برای حساب وکالتی خودروی وارداتی معرفی شده است.

متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی: https://firoozeh.bmi.ir نسبت به وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.