مرحله سوم طرح فروش یکپارچه در چه شرایطی آغاز می‌شود؟

0 6,112

مدیر سامانه یکپارچه فروش از برگزاری مرحله سوم طرح جامع عرضه خودرو در شهریورماه خبر داد. با شروع این طرح، ابتدا شرکت‌کنندگان مرحله دوم عملیات ویرایش خودرو را انجام می‌دهند و سپس ثبت نام برای مرحله سوم طرح یکپارچه فعال می‌شود.

این طرح مخصوص آن دسته افرادی است که در مرحله دوم فروش یکپارچه شرکت کرده بودند، ولی پیام «عدم تخصیص» برای آن‌ها ارسال شده بود. مرحله سوم در حالی آغاز می‌شود که تیراژ خودروسازان افزایش یافته و به احتمال زیاد، خودروهای فراوانی در این بستر مشترک در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

انصراف بسیاری از مشتریان از مرحله دوم فروش یکپارچه

از طرف دیگر، مرحله دوم فروش یکپارچه با ابهامات بسیاری به پایان رسید. قیمت برخی محصولات سایپا و مونتاژی مشخص نبود و پس از اعلام قیمت خودروها، بسیاری از شرکت‌کنندگان نسبت به ادامه خرید دلسرد شدند، چون قیمت اعلامی چیزی نبود که انتظارش را داشتند. این موضوع باعث شد ۵۰ درصد از متقاضیان محصولات شرکت سایپا و حدود ۱۰ درصد از متقاضیان محصولات کرمان موتور از خرید خودرو منصرف شوند. انصراف شرکت‌کنندگان به این معنی است که متقاضیان مرحله دوم در هنگام ویرایش خودرو، گزینه‌های بیشتری پیش روی خود دارند.

بنابراین ثبت نام برای مرحله سوم طرح یکپارچه فروش، پس از اجرای عملیات ویرایش خودرو توسط متقاضیان باقی‌مانده در طرح مرحله قبلی آغاز می‌شود. البته با توجه به اظهارات مدیر سامانه یکپارچه مبنی بر افزایش تیراژ خودروسازان، به نظر نمی‌رسد مشکلی در روند تخصیص خودرو برای بازماندگان به‌وجود آید، مگر اینکه موعد تحویل به‌نحوی اعلام شود که متقاضی به میل خود تصمیم به انصراف بگیرد.

سامانه یکپارچه تخصیص که توسط وزارت صمت راه‌اندازی شده و در حال حاضر تنها بستر مجاز برای عرضه خودرو به حساب می‌آید، یکی از عوامل فرعی کاهش قیمت خودرو در سال جدید در نظر گرفته می‌شود، هرچند بارها به این سامانه و عملکرد آن، به‌ویژه در خصوص عرضه خودرو بدون اعلام قیمت انتقاد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.