مدیران‌خودرو به زودی تیگو ۸ پرو را عرضه می‌کند

0 4,959
با توجه به گفته‌های روابط عمومی مدیران‌خودرو این شرکت به زودی و در طی ماه‌های آینده تیگو ۸ پرو را به عنوان لوکس‌ترین محصول خود در بازار ایران عرضه خواهد کرد.

پیش از این قرار بود که تیگو ۸ توسط مدیران‌خودرو راهی بازار ایران شود که این شرکت خودروسازی خصوصی تصمیم گرفت به سراغ نمونه به‌روز‌تر رفته و نسخه پرو را به دست خریداران ایرانی برساند.

این شاسی‌بلند پیش از این در بازار چین و بازارهای مهم دیگری همچون برزیل، روسیه و آمریکای جنوبی عرضه شده و حالا نوبت به ایران رسیده که به واسطه مدیران‌خودرو میزبان تیگو ۸ پرو باشد.

تنها در سال گذشته ۱۴۰ هزار دستگاه از این خودرو در بازار چین به فروش رفته که نمایانگر محبوبیت بالای آن در کلاس خودرویی خود است. به طور کلی در حدود ۳۰۰ هزار دستگاه از تیگو ۸ پرو از ابتدای عرضه به فروش رسیده است.

با توجه به تجربیات گذشته و در با در نظر گرفتن ابعاد و ظرفیتی که تیگو ۸ پرو دارد احتمالا این خودرو در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب خواهد بود.

تیگو ۸ پرو عرضه شده در ایران چه مشخصاتی خواهد داشت؟

مدیران‌خودرو قصد دارد این شاسی‌بلند لوکس ۷ نفره را با ابعاد ۴۷۲۲ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض، ۱۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۱۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور راهی بازار ایران‌ کند.

این شرکت خودروسازی مدعی است که زبان طراحی تیگو ۸ پرو مطابق با آخرین متدهای روز بوده و طراحی آن بسیار خاص و چشم‌نواز است.

از مشخصات فنی و آپشن‌های این مدل اطلاعات تائید شده‌ای در دست نیست، اما احتمالا یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار و یک گیربکس CVT  ۹ سرعته نسل جدید این شاسی‌بلند را همراهی خواهد کرد.

احتمالا ایربگ‌های جلو، جانبی‌، پرده‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم تهویه مطبوع حداقل‌ترین امکاناتی خواهد بود که در این خودرو مشاهده می‌کنیم.

گفته می‌شود مدیران‌خودرو قصد دارد با این شاسی‌بلند سایز متوسط، خودروهای دیگری همچون هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوت‌لندر و رنو کلئوس را به چالش بکشد.

قیمت نهایی این محصول هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما با احتمال قریب به یقین و با در نظر گرفتن نرخ فعلی ارز (بالای ۲۴ هزار تومان) بهای تیگو ۸ پرو بیش از یک میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.