دلیل ایران‌خودرو برای حذف هواکش کاپوت پژو ۲۰۷ چه بود؟

0 2,955
طبق تصاویری که به تازگی از خط تولید پژو ۲۰۷ در فضای آنلاین منتشر شده، تغییراتی در ظاهر ماشین به وجود آمده است. کاپوت طراحی یکدست داشته و دیگر خبری از دو هواکش پلاستیکی نیست. ایران‌خودرو توضیحاتی را درباره حذف هواکش کاپوت پژو ۲۰۷ ارائه کرده است.

به محض انتشار تصاویر جدید از خودروهای پژو ۲۰۷، شایعات متعددی پیرامون این تغییر به وجود آمد. برخی علت تغییر در طراحی کاپوت را کمبود قطعه و برخی دیگر دلیل آن را خساست شرکت ایرانی قلمداد کرده‌اند. ولی نباید فراموش کرد که اعمال هرگونه تغییر در قالب بخش‌های مختلف ماشین از جمله کاپوت، هزینه اضافی به خودروساز تحمیل می‌کند. بنابراین عامل مهم‌تری باعث شده خودروهای ۲۰۷ جدید بدون هواکش تولید شوند.

ایران‌خودرو در جواب تمام شایعات و گمانه‌زنی‌های متعدد، دلیل اصلی حذف هواکش کاپوت پژو ۲۰۷ را تطابق با استانداردهای ۸۵گانه اعلام کرده است. در واقع به منظور اجرای استاندارد «حفاظت از عابر پیاده و حذف اجسام سخت و برآمده روی کاپوت» هواکش‌های پلاستیکی از درب موتور برداشته شده‌اند.

طبق توضیحات ایران‌خودرو، اگر موتورسوار یا عابر پیاده با سپر جلو برخورد کند، روی سطح کاپوت پرتاب می‌شود و هرگونه برجستگی یا زائده‌ای مثل هواکش می‌تواند به ناحیه سر عابر یا موتورسوار آسیب وارد کند. بنابراین طبق استاندارد حفاظت از عابر پیاده، حذف هواکش پلاستیکی کاپوت پژو ۲۰۷ اجتناب‌ناپذیر است.

بد نیست بدانید دریچه هوای کوچک روی کاپوت، بخشی از سیستم تهویه کابین هستند که طراحی اصولی و عملکرد مؤثری دارند. با این حال به دلیل لزوم پیروی از استانداردها، ایران‌خودرو مجبور به حذف آن‌ها و انتخاب مسیر دیگری جهت تأمین هوای سیستم تهویه شده است.

با حذف هواکش پلاستیکی کاپوت پژو ۲۰۷ هوای موردنیاز سیستم تهویه و کابین از سمت پلاستیک مشبک زیر شیشه جلو تأمین می‌شود. این تغییر می‌تواند موجب افت کیفیت هوای کابین شده و نارضایتی سرنشینان را به همراه داشته باشد. البته ۲۰۷ جدید هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده و روانه بازار نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.