پژو ۲۰۰۸ دوباره به خط تولید کشور بازگشت

0 1,275

براساس اطلاعات مالی منتشر شده بر روی سایت کدال، پژو ۲۰۰۸ مجدد به خط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو بازگشته و بهای کارخانه‌ای آن نیز ۷۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به دلیل اعمال مجدد تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی کشورمان، از سال ۹۷ خودرو پژو ۲۰۰۸ از خط تولید ایران‌خودرو خارج شد و قطعات منفصله آن به انبار این شرکت ارسال شد. اما حالا به نظر می‌رسد که ۲۰۰۸ مجددا به خط تولید خود بازگشته است.

ایران‌خودرو در زمان آغاز بکار خط تولید پژو ۲۰۰۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۱۳۸ دستگاه از آن را پیش‌فروش کرد. حالا این شرکت به طور دقیق ۱۶ هزار و ۲۴۱ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است و حتی ۱۰۳ دستگاه نیز بیش از تعهدات خود از خط تولید خارج کرده است.

در زمان پیش‌فروش‌های اولیه، ایران‌خودرو برچسب قیمتی ۱۰۰ میلیون تومانی را برای این خودرو در نظر گرفت. حال آنکه این محصول در تیر ماه امسال با بهای کارخانه‌ای  ۷۱۲ میلیون تومانی به فروش رسیده است. ۱۰۳ دستگاه ۲۰۰۸ تولید شده در ماه گذشته بدون اعلام قبلی فروخته شده و مشخص نیست که این خودروها به چه کسانی و در چه قالبی تحویل داده شده است.

پژو ۲۰۰۸ عرضه شده در ایران چه مشخصات و امکاناتی دارد؟

پژو ۲۰۰۸‌ای که به بازار ایران آمد قوی‌ترین نسخه خود بود. این خودرو در زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر در اختیار دارد. ۲۰۰۸ را یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین همراهی می‌کند.

۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی پارچه، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، آینه‌های تاشو برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، چراغ روشنایی روز از جمله امکانات و تجهیزاتی هستند که بر روی این خودرو قرار گرفته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.