کدام خودروساز داخلی به‌دنبال عرضه محصولات رنو در کشور است؟

0 1,221
به گفته برخی منابع آگاه، یک خودروساز داخلی اخیرا درخواست عرضه محصولات رنو را به ثبت رسانده تا در آینده و به محض ازسرگیری واردات خودرو بتواند مجوز واردات و مونتاژ محدود برخی از خودروهای این برند را به دست آورد.

در حال حاضر، شرکت رنوپارس مسئول تصمیم‌گیری برای عرضه خودروهای سواری رنو در ایران است. با این حال به نظر نمی‌آید که این شرکت، درخواست عرضه محصولات رنو را به ثبت رسانده باشد.

در حقیقت بر اساس گفته منابع آگاه، یک شرکت خصوصی دست به چنین اقدامی زده و قصد دارد برخی از خودروهای این برند را در قالب واردات (CBU) و مونتاژ محدود (KD) عرضه کند.

در شرایط فعلی، ایران‌خودرو و پارس‌خودرو نیز به تأیید رنوپارس می‌توانند محصولات این برند فرانسوی را مونتاژ کنند. به علاوه، نگین خودرو نیز مجوز لازم جهت واردات خودروهای سواری رنو را در اختیار دارد.

لازم به ذکر است که خودروهای وارداتی باید از فیلتر محدودیت‌ها و شروط قیدشده در آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو عبور کنند، هرچند این آیین‌نامه هنوز به ثبت نهایی نرسیده است. با این وجود، بارها گفته شده است که هدف دولت، عرضه خودروهای اقتصادی برای تمام اقشار جامعه بوده و نهایت قیمت خودروهای وارداتی بین ۲۰ یا ۲۵ هزار دلار خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.