اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

ریزش ۶۰ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو شایعه است

شایعه ریزش ۶۰ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد این روزها بسیار شنیده می‌شود که البته ریشه در احیای برجام و کاهش نرخ دلار دارد. شایعه‌ای که بسیاری از کارشناسان آن را امکان‌پذیر ندانسته و معتقد هستند که دست به دست شدن این شایعه تنها فضای بازار را متشنج‌تر می‌کند.

اینکه تصور کنیم با احیای برجام و بازگشت آمریکا به تعهدات بار دیگر قیمت ۲۰۶ به ۸۰ میلیون تومان خواهد رسید از خوش‌خیالی هم فراتر است و دور از انتظار است که براساس شایعه فوق روزی قیمت خودرو در بازار آزاد یک ریزش ۶۰ درصدی را تجربه کند.

حتی در خصوص خودروهای وارداتی نیز در بهترین حالت و آن هم در زمان آزادسازی واردات خودروهای خارجی، قیمت‌ها ممکن است به نصف برسد که البته این احتمال نیز بسیار دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

نمی‌توان انتظار داشت که به محض احیای برجام  مشکلات اقتصادی کشور حل شده و دیگر شاهد هیچ‌گونه گرانی نباشیم. برقراری FATF و احیای برجام تنها می‌توانند زمینه مساعد برای بهبود مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند و خود راه‌حل نهایی نیست.

کارشناسان معتقد هستند که رفتار دولت در تمامی بازارها همچون بازار خودرو، سکه، طلا و حتی مسکن تورم‌زا بوده و همین مسئله مشکل اساسی کشور است.

نوسانات سنگین بازار مدیریت شده است

در وضعیت فعلی همین که قیمت‌ها کنترل شده و دیگر خبری از نوسانات سنگین نیست امر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است. کنترل بازارهای مختلف در حالی در حال رخ دادن است که نقدینگی کشور در طی ۲ سال گذشته به طرز غیرقابل‌باوری افزایش یافته و همین موضوع خود یک عامل اصلی در ایجاد تورم است. در شرایط فعلی نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها نه تنها در بازار خودرو که در تمامی بازارها به کانال پایین‌تر بازگردد.

نوسانات سنگین بازارهای مختلف از جمله بازار خودرو را دچار رکود می‌کند. این رکود هم به زیان مصرف‌کننده است و هم تولیدکننده را تحت فشار قرار می‌دهد.

به همان میزان که جهش دلار از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان در طی ۲ سال آسیب‌زا بود کاهش ۶ ماهه آن از ۳۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان نیز آسیب‌زا خواهد بود. چنین نوساناتی مهمان ۲ ماهه بازار هستند. در این شرایط حتی اگر قیمت ۲۰۶ نیز به ۸۰ میلیون تومان برسد پس از مدتی مجددا تغییر خواهد کرد.

/blog/news-rumors-60-fall-car-prices/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید