آیا می‌دانید ایمن‌ترین خودروی ایرانی در فروردین ۱۴۰۰ کدام خودرو بوده‌است؟

0 5,739

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نخستین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای موجود در بازار کشورمان را در سال جدید منتشر کرد. اما بر اساس این گزارش ایمن‌ترین خودرو ایرانی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ کدام خودرو است؟

ارزیابی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارد که ایمن‌ترین خودرو ایرانی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ دناپلاس توربو اتومات است. به این ترتیب این خودرو مجددا لقب باکیفیت‌ترین را از آن خود کرده و همچنان ۵ ستاره ایمنی را به صورت کامل در اختیار دارد.

نخستین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای موجود در بازار کشورمان در سال جدید در حالی منتشر شده است که شاهد عدم تغییر در کیفیت بسیاری از خودروها هستیم. ضمن این‌که به نظر می‌رسد اجرای نتیجه‌بخش برنامه‌های ارتقای کیفی خودروسازان نیز تا پایان امسال به طول خواهد انجامید.

خودروها را براساس کیفیت بسنجید نه قیمت

بررسی خودروهای مختلف تولیدی و مونتاژی کشورمان حکایت از آن دارد که گاها میان قیمت و کیفیت خودروها توازن برقرار نیست. این در حالی است که متاسفانه بسیاری از مردم در هنگام خرید تصور می‌کنند خودرویی که قیمت بالاتری دارد، امکانات و آپشن‌های بیشتری داشته و ایمن‌تر است.

جالب است بدانید بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که تعداد قابل‌توجهی از خودروهای تولید داخل با وجود قیمت به مراتب کمتر، کیفیت بالاتری نسبت به مدل‌های مونتاژی موجود در بازار داشته و ایمن‌تر هستند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که خودروسازان ایرانی با تولید و عرضه مدل‌های جدید به دنبال ارتقا سطح کیفی محصولات خود هستند.

نباید این نکته را فراموش کرد که تعدادی از خودروهای موجود در بازار کشور به دلیل بی‌رقیب بودن، بازار فروش مناسبی دارند و در همین راستا نیز تولیدکنندگان آن‌ها نیاز چندانی برای افزایش سطح کیفی این محصولات حس نمی‌کنند.

احتمالا یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند سبب افزایش کیفیت و رفع ایرادات این خودروها شود، آزاد شدن واردات خودرو و عرضه محصولات جدید در بازار است. چراکه در این حالت خودروهای مذکور با چالش از دست دادن مشتری و ریزش قیمت مواجه خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.