سایپا آریا در خیابان‌های تهران دیده شد

0 1,684

کراس اوور سایپا آریا با موتور میتسوبیشی روانه بازار می‌شود. پیش از این قرار بود آریا با موتور به‌کاررفته در شاهین، یعنی همان پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ M15TC عرضه شود. ولی طبق گزارش‌های جدید، سایپا تصمیم گرفته بهبودهایی را روی آریا اعمال کند.

سایپا آریا در خیابان‌های تهران دیده شد – بهمن ۱۴۰۱

به‌تازگی، یک دستگاه سایپا آریا با پلاک گذر موقت در خیابان رؤیت شده که در حال گذراندن تست‌های جاده‌ای و فنی است و این امر می‌تواند حاکی از آن باشد که بالاخره به زمان عرضه آریا نزدیک شده‌ایم.

سایپا آریا با موتور قدرتمند و پیشرفته حریف می‌طلبد! – بهمن ۱۴۰۱

آریا در نمایشگاه‌های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته و بازدیدکنندگان نظرات مختلفی راجع به این محصول جوان‌پسند ارائه کرده‌اند. برخی از ظاهر خودرو ابراز خرسندی کرده و برخی دیگر نسبت به متریال خشک و پلاستیک بی‌کیفیت درون کابین گله‌مند بودند. با توجه به این بازخوردهای منفی از سوی بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی آریا، این خودرو با بهبودهای متعددی از لحاظ فنی و متریال به‌کاررفته در کابین روانه بازار خواهد شد.

ظاهرا لوازم موردنیاز برای ساخت داشبورد و اجزای کابین خریداری شده و روکش‌های مرغوب و نرم‌تری برای صندلی‌ها لحاظ شده است. ظاهرا آریا برخلاف اکثر محصولات سایپا، به کابین شکیل‌تر و راحت‌تری مجهز خواهد بود. هرچند که با توجه به قیمت اقتصادی، نباید انتظار بالایی از آریا داشت.

promotion banner

مشخصات فنی

از لحاظ فنی، سایپا آریا با موتور میتسوبیشی عرضه می‌شود که نسخه بهبودیافته ۴G94 بوده و از فناوری GDi بهره می‌گیرد. قدرت این موتور در مقایسه با موتور به‌کاررفته در شاهین، حدود ۴۰ اسب بخار بیشتر بوده (۱۵۰ اسب بخار) و گشتاور آن به ۲۰۴ نیوتن‌متر می‌رسد. پیشرانه ۲ لیتری آریا همچنین به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل بوده که محصولی از شرکت DAE است.

و اما در مورد موتور ۴G94‌ میتسوبیشی بد نیست بدانید که این محصول با نام چینی ۴J0V توسط شرکت DAE تولید می‌شود. این موتور ۴ سیلندره از نوع تنفس طبیعی بوده و مهم‌ترین مزیت آن، استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ است. پیشرانه ۴G94 می‌تواند ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

سایپا، تغییراتی را روی موتور ۴G94‌ اعمال کرده و فناوری GDi را به آن اضافه کرده است. آریا با استفاده از این موتور اصلاح‌شده، به یکی از کراس‌اوورهای جمع‌وجور و قدرتمند بازار داخلی تبدیل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.