خودروهای صادراتی سایپا به روسیه کدامند؟

0 711

علیرغم کمبود خودرو در بازار داخلی، سایپا قصد دارد ۴۵ هزار دستگاه از جدیدترین خودروهای خود را روانه بازار روسیه کند تا بلکه بدین وسیله، کمبود عرضه در این کشور تا حدی برطرف شود. اما خودروهای صادراتی سایپا به روسیه کدامند؟

شرکت سایپا طبق یک قرارداد سه‌ساله، سه مدل از محبوب‌ترین خودروهای اقتصادی خود را به بازار روسیه عرضه می‌کند. کوییک، شاهین و ساینا، خودروهای صادراتی سایپا به روسیه هستند و بر اساس گزارش‌های جدید، ۱۰۰۰ دستگاه از این خودروها پیش از ماه ژوئن در دسترس مشتریان روسی قرار می‌گیرد. هدف‌گذاری واردات خودروهای سایپا به روسیه در سال ۲۰۲۳ به رقم ۱۰ هزار دستگاه خودرو اشاره می‌کند.

اگر به خاطر داشته باشید، ماه گذشته نیز مدیرعامل بست موتورز روسیه به ورود ۴۵ دستگاه خودروی تولیدشده توسط سایپا به کشورش اشاره کرد. محدوده قیمتی خودروهای سایپا بین ۱ الی ۱.۷ میلیون روبل در نظر گرفته شده و ضمن دریافت OTTS، گارانتی نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. البته خودروهای صادراتی سایپا به روسیه مطابق با اقلیم آب و هوایی و سلیقه روس‌ها، سفارشی‌سازی خواهند شد.

انتقاد وزارت صنایع و بازرگانی روسیه از کیفیت پایین محصولات سایپا

ناگفته نماند کمی پس از اظهارات مدیرعامل بست موتورز، روابط عمومی وزارت صنایع و بازرگانی روسیه از کیفیت پایین محصولات سایپا انتقاد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا سایپا توانسته تأییدیه وزارت صنایع و بازرگانی روسیه را برای صادرات محصولات خود دریافت کند یا خیر. البته با توجه به سفارشی‌سازی خودروها، موفقیت سایپا در گرفتن تأییدیه چندان دور از انتظار نیست.

در حقیقت قرارداد صادرات محصولات سایپا به روسیه در اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، میان مدیرعامل شرکت ایرانی و تجار روسیه به امضا رسید. عرضه ۴۵ هزار دستگاه خودروی شاهین، کوییک و ساینا به‌عنوان خودروهای صادراتی سایپا به روسیه در حالی انجام می‌شود که بازار داخلی به‌شدت نیازمند خودروهای اقتصادی است و خودروسازان کشور از جمله سایپا دائما به‌دنبال افزایش قیمت محصولات هستند و از کمبود نقدینگی گله می‌کنند. به علاوه طبق گفته‌های مدیرعامل بست موتورز، سایپا قصد دارد تولید محصولات خود را در شهر سن‌پترزبورگ بومی‌سازی و روانه بازار روسیه کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.