سایپا ۳۶ هزار دستگاه خودرو وارداتی در بازار کشور عرضه خواهد کرد

0 640

براساس گفته‌های مدیرعامل گروه سایپا از میان شش شرکت خودرویی مجاز به واردات خودرو سه شرکت به گروه خودروسازی سایپا تعلق داشته و این سه شرکت قصد دارند ۳ خودرو مدرن و به‌روز را با بهایی کمتر از ۱۰ هزار دلار وارد کشور کنند. همچنین ۲ خودروی زیر ۲۰هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده که مراحل واردات این ۵ مدل خودرو جهت عرضه در بورس کالا در جریان است. در همین راستا سایپا مجوز واردات ۳۶ هزار دستگاه خودرو را دریافت کرده است.

واردات ۳۶ هزار دستگاه خودرو وارداتی

مدیرعامل گروه سایپا در خصوص مجوز واردات این ۳۶ هزار دستگاه خودرو خارجی نیز توضیح داد: «با توجه به نبود قیمت‌گذاری دستوری و عرضه این محصولات در بورس کالا، روند سودسازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.»

سایپا مدعی است علاوه‌بر تلاشی که در راستای واردات خودرو می‌کند در حوزه صادرات نیز فعال بوده است و این حوزه از اهمیت بالایی برای گروه سایپا برخوردار است.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت‌های سایپا در حوزه صادرات خودرو نیز توضیح داد: «اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که از ابتدای امسال تا کنون ۱۱هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین به‌رغم توقف تولید پراید در داخل کشور، ۵هزار خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.»

گفته می‌شود سایپا در خصوص میزان تولید محصولات خود برای بازار داخل از کشور نیز بسیار موفق عمل کرده است و مطابق برنامه‌ریزی سالانه خود پیش رفته است.

مدیران سایپا مدعی هستند که این گروه خودروسازی توانسته است تا اواسط آذرماه تمامی اهداف مربوط به تولید یک ساله را محقق کند و امیدوار است که بتواند تا پایان سال ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو دیگر را نیز راهی جاده‌های کشور کند.

براساس آمارهای منتشر شده از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو از سوی سایپا به مشتریان این شرکت تحویل داده شده است و ۴۰ هزار دستگاه خودرو دیگر نیز در انتظار تحویل است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.