آمار تولید سایپا در ۶ ماهه نخست امسال

0 3,138
آمار تفکیکی تولیدات گروه خودروسازی سایپا منتشر شد.

به گزارش کارنامه به نقل از پرشین خودرو، محمود سهیل نژاد قائم مقام مدیرعامل در امور فروش سایپا، با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۱۰ مهر ۱۴۰۲، تولید شرکت خودروسازی سایپا ۲۵۰ هزار و ۵۳۵ دستگاه خودرو بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد تولید کوییک ۱۰۹ هزار و ۱۵۶ دستگاه، ساینا ۵۸ هزار و ۷۵۸ دستگاه، خودروی شاهین ۲۵ هزار و ۴۹۱ دستگاه، سایپا ۱۵۱ به تعداد ۲۷ هزار و ۷۶۵ دستگاه و زامیاد ۲۶ هزار و ۳۲۶ دستگاه خودرو بوده است.

مدیرعامل سایپا استانداردهای غیرضروری

سهیل نژاد ادامه داد: از ۲۵۰ هزار و ۵۳۵ دستگاه خودروی تولیدی به میزان ۲۲۲ هزار و ۸۷۱ دستگاه تحویل مشتریان شده که ۵۱ هزار و ۲۵۷ دستگاه در فرایند تجاری سازی تا تحویل به مشتری قرار دارد و ۲۲ هزار دستگاه هم از تولیدات آخر سال گذشته بود که تحویل مشتری شد.

وی اضافه کرد: از تعداد ۵۱ هزار و ۲۵۷ دستگاه در فرایند تجاری سازی تا تحویل به مشتری، ۳۶ هزار و ۳۱۹ دستگاه در فرایند فروش است، از این تعداد خودرو ۱۲ هزار و ۹۱ دستگاه آماده فروش، ۱۰ هزار و ۶۳ دستگاه خودرو فاکتور شده بدون پلاک، سه هزار و ۸۹۰ دستگاه خودرو برایشان فاکتور صادر شده، اما مجوز پلاک اخذ نشده که از مراجع ذی صلاح مجوز آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

سهیل نژاد ادامه داد: در مرحله بعد تعداد سه هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو فاکتور شده دارای پلاک و فاقد پیمانکار که فرایند تحویل به پیمانکار در حال انجام است و سه هزار و ۶۲۸ دستگاه خودرو نیز دارای پلاک و پیمانکار است؛ ۱۷۰۵ دستگاه خودرو هم دارای کسری قطعات است.

وی افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در فراینده تجاری سازی تا تحویل مشتری از شرکت سایپا خارج شده و دو هزار و ۶۰۰ دستگاه در فرایند حمل بار قرار دارد که تحویل نمایندگی و در نهایت به مشتری تحویل داده شود؛ دو هزار و ۸۱۷ دستگاه هم تحویل مشتری شده است.

قائم مقام مدیرعامل در امور فروش  سایپا درباره ارسال پیامک به مشتری برای تکمیل وجه خودرو و تعیین مهلت واریز، خاطرنشان کرد: مهلتی تعیین شده است که مشتری در این مدت زمان پول را واریز کند؛ اگر مبلغ هم واریز نشود، اولویت مشتری از بین نمی‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.