برنامه سایپا برای واردات خودرو بازگشت برندهای محبوب

0 723
مدیرعامل سایپا در حاشیه جدیدترین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد به برنامه‌های آتی این گروه برای واردات خودرو اشاره کرد. سایپا با یک حرکت قدرتمند وارد میدان شده و قرار است برندهای محبوب و پرطرفداری را به بازار کشور عرضه کند. مذاکره با رنو و سیتروئن فرانسوی و همین‌طور چانگان چینی جزو برنامه سایپا برای واردات خودرو به حساب می‌آیند.

گروه صنعتی سایپا به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی خودروسازی کشور در گذشته نیز با این برندها همکاری داشته است. حدود ۴۹ درصد سهام شرکت رنوپارس و همین‌طور حدود ۵۰ درصد سهام سایپا سیتروئن به این شرکت تعلق دارد. چانگان Uni-T‌ معروف را نیز می‌توان به عنوان یکی از جدیدترین نمونه‌های همکاری بین سایپا و چانگان در نظر گرفت. بنابراین می‌توان به زودی شاهد مونتاژ برخی مدل‌های مجاز (با حداکثر قیمت ۲۰ هزار یورو) از برندهای فرانسوی و چینی توسط این خودروساز بزرگ بود.

چانگان Uni T

خودروهای متعددی وجود دارد که در برنامه سایپا برای واردات خودرو گنجانده می‌شوند. رنو مگان با محدوده قیمت ۱۴ الی ۲۰ هزار دلار، هاچبک رنو ساندرو همین‌طور رنو سیمبل با محدوده قیمت ۸ الی ۱۵ هزار دلار، نسل جدی رنو تالیانت با محدوده قیمت ۱۰ الی ۱۲ هزار دلار، چانگان CS35 پلاس با قیمت تقریبی ۱۳ هزار دلار و همچنین سیتروئن C3-XR با قیمت ۱۷ هزار دلار از جمله خودروهای واجد شرایطی هستند که در صورت توافق در مذاکرات، ممکن است در اختیار خریداران ایرانی قرار  گیرند.

سیتروئن C3xr

علاوه بر موارد بالا، بد نیست بدانید که حدود ۷۰ درصد زیرساخت‌های لازم جهت ساخت سیتروئن HRC3 نیز در کشور وجود دارد و احتمالا این خودرو نیز در سبد محصولات آینده سایپا قرار گیرد.

این اقدام جسورانه و قدرتمند سایپا می‌تواند عامل مؤثری در ترغیب ایران‌خودرو برای انجام مذاکره و آغاز همکاری مجدد با شریک قدیمی خود، یعنی پژو باشد. به بیان بهتر، می‌توان امیدوار بود که در ماه‌های آتی به جای وفور خودروهای چینی، شاهد جوان خودروهای فرانسوی در خیابان‌های کشور باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.