شاهین دستی مجهز به سیستم کنترل پایداری شد

0 6,917

گروه خودروسازی سایپا محصول شاهین دنده‌ای را به‌عنوان نخستین محصول مجهز به استانداردهای ۸۵گانه وارد بازار خواهد کرد. مهم‌ترین تغییر این خودرو نسبت به مدل‌های موجود در بازار، تجهیز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است.

به گزارش کارنامه، با ابلاغ سازمان ملی استاندارد ایران مبنی‌بر تجهیز تمام خودروهای تولیدی شرکت‌های خودروسازی به استانداردهای ۸۵گانه، گروه سایپا از ابتدای سال جاری با تعریف پروژه‌های جدید و مرتبط، این مهم را در دستور کار خود قرار داد.

با اقدامات صورت گرفته توسط بخش مهندسی گروه خودروسازی سایپا، شاهین اولین محصول گروه خودروسازی سایپا است که از ابتدای ماه جاری با استانداردهای ۸۵گانه تولید می‌شود.

در راستای بخشنامه سازمان ملی استاندارد ایران، ‌ سایر خودروهای گروه سایپا هم به‌زودی مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه خواهند شد؛ ‌ با اجرای تمام استانداردها، تیراژ تولید گروه سایپا حفظ خواهد شد و این مجموعه با کاهش تولید روبه‌رو نمی‌شود.

ماژول ESP نصب‌شده بر روی شاهین علاوه‌بر کنترل پایداری، قابلیت کنترل کشش و کمک شروع حرکت در سربالایی را هم دارد؛ بدین ترتیب در شاهین دنده‌ای، راننده احتیاجی به اعمال فرایند نیم‌کلاچ در ترافیک‌های شهری نخواهد داشت.

مشخصات فنی و تجهیزات اختصاصی خودروی شاهین

مشخصات شاهین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.