اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

سال آینده دیگر خبری از تیبا نخواهد بود

توقف تولید تیبا از ۱۴۰۱ کلید خورد

با توجه به اخبار منتشرشده در فضای مجازی به نظر می‌رسد سایپا قصد دارد در سال ۱۴۰۱ تولید تیبا را متوقف و محصول دیگری را جایگزین این خودرو کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همین خصوص گفت: «سایپا می‌خواهد در سال ۱۴۰۱ تولید خودرو تیبا را متوقف کند. این خودرو به مرور از زنجیره تولید سایپا حذف شده و فقط به اندازه تعهداتی که داریم تولید خواهد شد.»

به نظر می‌رسد عمده‌ترین دلیل سایپا برای توقف تولید تیبا زیان‌دهی بالای این محصول است. گفته می‌شود سایپا به‌ازای تولید هر خودروی تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان را متحمل می‌شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در خصوص جایگزین خودرو تیبا توضیح داد: «به جای خودروی تیبا محصول جدید آریا به خط تولید ما اضافه خواهد شد. تمام تمرکز ما روی تولید یک قوای محرکه مطابق با مستندات و دانش روز است. برای تولید این موتور تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.»

نه تنها سایپا که ایران‌خودرو نیز بارها عنوان کرده است که تولید بسیاری از محصولات این شرکت با زیان همراه است.

خودروسازان کشورمان عموما تیراژ تولید محصولاتی که تولید آن‌ها با زیان همراه است را کاهش داده و عرضه آن‌ها را کم می‌کنند. به همین جهت نیز احتمالا تعهدات سایپا برای خودرو تیبا رقم قابل‌توجهی نخواهد بود.

/blog/news-saipa-stop-production-tiba-1401/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید