فروش پژو ۲۰۷ در بورس کالا حدود ۱۰۰ میلیون تومان زیر قیمت

1 1,243
پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شده و با اختلاف بسیار زیاد، زیر قیمت بازار به فروش رسیده است. متقاضی با خرید این خودرو در بورس توانسته‌اند به سود قابل‌توجه ۱۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند.

قبلا خودروهای خاص و کم‌تیراژ در بورس کالا به مزایده گذاشته می‌شدند. ولی به‌تازگی یکی از محصولات پرطرفدار بازار خودرو، یعنی پژو ۲۰۷ در این بستر عرضه شده و با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر نسبت به بازار آزاد، فروخته شده است.

مزایده پژو ۲۰۷ حدود یک ساعت به طول انجامید و در نهایت با قیمت پیشنهادی ۳۴۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. نسخه صفرکیلومتر این ماشین در حال حاضر در رنج قیمت ۴۳۰ الی ۴۴۰ میلیون تومان در بازار معامله آزاد می‌شود و قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۲۱۰ میلیون تومان است.

به بیان بهتر، پژو ۲۰۷ در بورس کالا حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار آزاد و حدود ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه‌ای فروخته شده و بدون شک، این یک معامله دو سر بُرد برای فروشنده و خریدار به حساب می‌آید.

بورس کالا بستری شفاف و منصفانه برای عرضه کالاهای سرمایه‌ای است. از طرف دیگر، خودرو نیز در سال‌های اخیر به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای در نظر گرفته شده که تفاوت بسیاری بین قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار آزاد آن وجود دارد. این اختلاف قیمت به ضرر خودروسازان و به نفع دلالان و رانت‌خواران است. به همین دلیل، با موافقت وزارت صمت بسیاری از خودروسازان تصمیم به عرضه محصولات در بورس کالا گرفته‌اند.

از ابتدای سال جاری، خودرو در بورس کالا عرضه شد و به نتایج مطلوبی رسید. بورس کالا از رویه مزایده‌ای پیروی می‌کند و خریدار با پیشنهاد قیمت بالاتر می‌تواند مالک کالا شود. بدین ترتیب، خودرو با قیمتی بیشتر از کارخانه و کمتر از بازار آزاد فروخته می‌شود. در واقع بورس کالا جلوی ضرر و زیان فروشنده را گرفته و برای خریدار نیز سراسر سود است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ممد
    ممد می گوید

    شما ۱۳ درصد مالیات + هزینه‌های جانبی شامل بیمه و شماره گذاری هم بهش اضافه کنی قیمت تمام شده میشه ۳۹۲ میلیون که سه ماه خواب پول هم داره که اگه با نرخ سود بانکی هم حساب کنیم در نهایت ۴۱۰ میلیون تموم میشه پای مشتری. از بازار آزاد بخریم ۴۳۰ منطقی‌تره و از لحظه‌ی معامله ماشین زیر پامونه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.