از این پس می‌توانید سمند را با پیشرانه جدید خریداری کنید

0 651

براساس اطلاعاتی که نمایندگی‌های ایران‌خودرو در اختیار حواله‌داران خودرو سمند قرار داده‌اند این افراد می‌توانند نسبت به خرید این سدان ملی با پیشرانه جدید اقدام کنند.

پیشرانه جدید قرار گرفته بر روی سمند XU پلاس یا همان XU7 ارتقایافته است که بنا به ادعای ایران‌خودرو می‌تواند در محدوده ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و نزدیک به ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مشخصات دقیق این پیشرانه هنوز اعلام نشده است.

گفته می‌شود پیشرانه مذکور بر اساس استانداردهای آلایندگی یورو ۵ طراحی و تولید شده و کالیبراسیون آن متفاوت از نسخه فعلی XU7 است. این پیشرانه ۷ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به XU7 معمولی دارد.

ایران‌خودرو تولید سمند LX مجهز به پیشرانه XU پلاس را آغاز کرده و از ۴۵ روز کاری دیگر آن را به حواله‌داران تحویل خواهد داد. قرار است بزودی این پیشرانه به طور کامل جایگزین نمونه XU7 فعلی شود.

فیس‌لیفت جدیدی از سمند در راه است

ایران‌خودرو اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری نسخه فیس‌لیفت جدیدی از سمند را راهی بازار کند. این نسخه با تغییرات فراوانی در بخش کابین، کلاستر (جلو آمپر)، چراغ ها و جلو پنجره همراه خواهد بود.

شایعاتی نیز مطرح است که نسخه فیس‌لیفت سمند به EF7 پلاس مجهز خواهد بود. علاوه‌بر سمند خانواده دنا و سورن پلاس نیز احتمالا میزبان این پیشرانه خواهند بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.